مشاوره حقوقی وکیل دات کام

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی از جمله حقوقی ، کیفری، قرارداد، ثبت شرکت ، کیفری ، خانواده و....

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مهریه زن خیانتکار

موانع نکاح

خیار غبن

نرم افزار اظهارنامه مالیاتی

وکیل کار

دادخواست خلع ید

اجرت المثل ایام زوجیت

خیارات قانونی

واخواهی چیست

جرایم منافی عفت

دستور تخلیه

مرخصی زایمان

چک کیفری

فروش جهیزیه توسط مرد

شورای حل اختلاف

منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی

شورای عالی کار | تعریف – وظایف و مسئولیت‌های قانونی – اعضا

استعلام سند ملک

افترا | بررسی جرم و ارکان آن – مجازات – انواع – افترای قولی و فعلی

کفالت | تعریف – شرایط – موارد بری‌الذمه شدن کفیل – پایان عقد کفالت

موارد عزل مدیر ساختمان | بررسی پایان یافتن کار مدیر یا عزل او

صلح عمری | تعریف – بررسی مزایا – آثار حقوقی و ارکان – شرایط

قرارداد اجاره | انواع و اوصاف – بررسی آثار حقوقی – انعقاد قرارداد

معامله فضولی | بررسی چیستی – آثار – حکم این معامله در قانون مدنی

عقد معین و عقد نامعین | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

عقد معوض و عقد مجانی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

عقد تملیکی و عقد عهدی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

الزام به تعهد | تعهد به انجام کار در قرارداد

بطلان معامله | موارد بطلان و عدم‌ بطلان عقد – شرایط – آثار حقوقی

عقد معلق و عقد منجز | تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها

۱۶ مطلب در تیر ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رجیستری گوشی چیست؟ مقصود از رجیستری یک گوشی ثبت آن با یک شماره موبایل و به نام یک شخص است. گوشی‌های موبایل در ایران وارداتی هستند. بنابراین تنها گوشی‌هایی که قانونی وارد ایران می‌شوند قابل رجیستری هستند. از آنجا که عدم انجام رجیستری گوشی محدودیت‌هایی را برای دارنده گوشی ایجاد می‌کند. بنابراین این عمل به نحوی مانع از خریدوفروش کالای قاچاق نیز می‌شود. در ادامه این مطلب به معرفی کامل رجیستری گوشی خواهیم پرداخت.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  رجیستری گوشی چیست ؟

عملیات رجیستری گوشی

رجیستری گوشی درواقع به معنی ثبت اصالت گوشی می‌باشد. و این عملیات ثبت به این صورت است که کد IMEI گوشی موبایل خود را که معمولاً روی جعبه آن درج شده است. در سامانه همتا به نام خود و به یک شماره تلفن ثبت نمایید. از آنجا که اغلب گوشی‌های موبایل در ایران وارداتی هستند. قابل ذکر است که تنها گوشی‌هایی را می‌توانیم رجیستری کنیم که به صورت قانونی وارد شده باشند.

راه‌اندازی طرح رجیستری در ایران با هدف جلوگیری از قاچاق و محدود کردن دست دلالان در بازار موبایل به اجرا درآمد. بنابراین رجیستری موبایل در ایران اجباری است. وقتی برای اولین بار تلفن همراه خود را روشن کردید. دستگاه شما در سیستم شناسایی می‌گردد. پس از شناسایی شما حدود یک ماه فرصت دارید تا اصلت گوشی را در سامانه همتا ثبت نمایید. معمولاً سامانه همتا به شماره فعال در گوشی موبایل با ارسال پیامک، شناسایی دستگاه و الزام شما به ثبت اصالت را اعلام می‌نمایند. درصورت عدم انجام رجیستری محدودیت‌هایی برای استفاده از سیم‌کارت ایجاد می‌شود.

کد IMEI چیست ؟

برای تعریف کد IMEI باید گفت. برای تمامی گوشی‌های موبایل به صورت اختصاصی یک کد عددی 15 رقمی ایجاد می‌شود. این کد همان شناسه گوشی است که هر کد مخصوص به یک گوشی است. یعنی هیچ گوشی در جهان دارای کد یکسان با دیگری نیست. واژه IMEI مخفف عبارت انگلیسی International Mobile Equipment Identity می‌باشد. با توجه به اینکه کد اختصاصی برای یک گوشی است. از این جهت امکان ردیابی و دسترسی به برخی اطلاعات مربوط به همان گوشی آسان است.

جهت اطلاع از میزان جریمه کالای قاچاق کلیک کنید.

عدم رجیستری چه محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند ؟

پیش‌تر اشاره کردیم با توجه به الزام رجیستری در ایران، عدم رجیستری موبایل موجب ایجاد محدودیت‌های در سیم‌کارت شما می‌شود. به عبارت بهتر در صورت عدم رجیستری‌گوشی شما همچنان قابل استفاده است. اما دیگر نمی‌توانید از خدمات سیم‌کارت در آن گوشی استفاده کنید. یعنی امکانات ارتباطی تماس، ارسال پیام، اینترنت سیم‌کارت از دسترس خارج خواهد شد. و به‌جز موارد نامبرده سایر امکانات و بخش‌های گوشی قابل دسترس و استفاده خواهند بود.

شما می‌توانید گوشی رجیستر نشده را به وای فای متصل نمایید. و با اتصال به وای فای برنامه‌ها، بازی‌ها را نصب و از اپ‌های مختلف استفاده کنید. اما دیگر امکان دریافت سیگنال‌های مخابراتی را ندارید. بنابراین شما می‌توانید از گوشی رجیستری استفاده نمایید و برای برقراری تماس و دریافت سیگنال‌های مخابراتی یک گوشی دیگر تهیه نمایید.

نحوه انجام عملیات رجیستری گوشی

پس از مهر سال 1396 که وزارت صمت اعلام نمود جهت جلوگیری از قاچاق گوشی‌های موبایل نامعتبر واردات غیرقانونی طرح رجیستری را راه‌اندازی نمود. یک سامانه به نام سامانه همتا به مردم معرفی شد. که از آن پس همه گوشی‌های موبایل باید در این سامانه ثبت بشوند. در صورتی که گوشی موبایل قانونی وارد شده امکان ثبت در این سامانه را دارد. و گوشی‌های تقلبی و غیرقانونی در این سامانه ثبت نمی‌شوند.

برای انجام رجیستری گوشی موبایلتان ابتدا هنگام خرید دقت نمایید تا گوشی معتبر و قانونی از فرد قابل اعتمادی خریداری نمایید. سپس زمانی که سیم‌کارت خود را وارد کردید و برای اولین بار گوشی موبایل را روشن نمودید. کافی است با همان گوشی وارد سامانه همتا شوید و کد IMEI آن را در سامانه ثبت نمایید. توجه داشته باشید گوشی‌هایی روش‌های ورود به سامانه همتا و ثبت کد گوشی در آن متعدد است. که در ادامه این روش‌ها را معرفی خواهیم کرد.

برای انجام رجیستری گوشی های خود می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

روش کد دستوری

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای انجام عملیات رجیستری گوشی موبایل شماره‌گیری کد دستوری سامانه همتا است. این کد عبارت است از #7777* . پس از شماره‌گیری این کد دسترسی گزینه فعال‌سازی (شماره 2) را انتخاب نمایید. سپس شناسه IMEI، شماره سیم‌کارت وارد شده در گوشی موبایل و در نهایت کد فعال‌سازی که برای شما ارسال می‌گردد را به ترتیب مراحل وارد نمایید. بعد از اتمام این سه مرحله سامانه همتا یک پیامک برای شما ارسال می‌کند. حاکی از آن است که گوشی موبایل شما در سامانه ثبت شد. کد IMEI روی جعبه گوشی موبایل و یا روی کارت گارانتی آن درج و قابل رؤیت است.

روش اپلیکیشن

سامانه همتا یک اپلیکیشن طراحی و منتشر نموده که هم برای اندروید و هم برای iOS قابل دسترسی است. شما می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود و روی گوشی نصب کنید. سپس وارد آن شوید و در چند مرحله ساده عملیات رجیستری گوشی خود را از طریق این اپلیکیشن انجام دهید. در گام اول گزینه فعال‌سازی تلفن همراه را در این اپلیکیشن پیدا و انتخاب کنید. سپس در قسمت‌های مربوط به شناسه IMEI، شماره سیم‌کارت و کد فعال‌سازی اطلاعات مربوطه را وارد نمایید. پس از طی این مراحل گوشی موبایل شما در سامانه همتا ثبت می‌شود.

روش وب‌سایت

آخرین روش قابل انجام برای رجیستری گوشی ورود به وب‌سایت سامانه همتا است. مراحل عملیات رجیستری در وب‌سایت سامانه همتا مانند مراحل موجود در اپلیکیشن است. یعنی ابتدا باید وارد بخش فعال‌سازی شوید. سپس اطلاعات مورد نیاز شامل کد 15 رقمی IMEI، شماره سیم‌کارت و کد فعال‌سازی را در جای مناسب آن وارد نمایید. پس از طی این مراحل رجیستری‌گوشی شما انجام می‌شود. از ابتدا تا انتهای مراحل عملیات رجیستری‌گوشی نهایتاً در یک دقیقه انجام ‌می‌شود.

رجیستری گوشی های مسافرتی

تاکنون از روش‌های رجیستری گوشی‌های همراه نام بردیم. اما همه این روش‌ها برای تلفن‌های همراهی است که در داخل ایران آن را خریداری می‌کنید. اگر گوشی همراه خود را خارج از ایران خریداری کردید و قصد استفاده از آن، بیش از یک ماه در ایران را دارید. انجام مراحل رجیستری‌برای شما متفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید شما برای رجیستری گوشی مسافرتی خود تنها 30 روز بعد از ورود به کشور مهلت دارید. برای رجیستری گوشی‌های خریداری‌شده از خارج ایران می‌توانید از طریق دفترها یا سایت گمرک اقدام نمایید.

دفترهای گمرکی

برای اقدام از طریق دفترهای گمرکی جهت ثبت و رجیستری موبایل باید بدانید. که این دفترها در فرودگاه‌ها و اکثر محل‌های ورود به کشور قرار دارند. شما می‌توانید به محض ورود به کشور با مراجعه به یکی از این دفاتر عوارض گمرکی گوشی موبایل خود را پرداخت نمایید. و سپس گوشی موبایل خود را رجیستر نمایید.

لازم به ذکر است علاوه بر پرداخت هزینه گمرک باید اطلاعات کالا را نیز ارائه نمایید. پس از آن که در محل دفاتر گمرکی عوارض را پرداخت و سایر مراحل را طی نمودید. یک مجوز دریافت خواهید کرد. این مجوز را تا زمان ثبت نهایی گوشی موبایل خود نگه دارید. بعد از گذشت چند روز از زمان پرداخت عوارض و سایر مراحل در دفاتر گمرکی، شما قادر خواهید بود با مراجعه به سامانه همتا با روش‌هایی که پیش‌تر شرح دادیم گوشی موبایل خود را رجیستری نمایید.

برای آشنایی با مراحل ترخیص از گمرک کلیک کنید.

سایت گمرک

با اینکه توصیه می‌شود برای آسانی کار بلافاصله بعد از ورود به کشور با مراجعه به دفاتر گمرک اقدام به انجام مراحل مربوط به رجیستری گوشی نمایید. گاهی ممکن است بلافاصله بعد از ورود به کشور به دلایل متعدد امکان دسترسی به دفاتر گمرک برای شما وجود نداشته باشد. از این رو روش دیگر برای انجام مراحل لازم جهت رجیستری گوشی مسافرتی اقدام از طریق سایت گمرک است.

شما اجازه دارید تا حداکثر 30 روز بعد از ورود به کشور اقدام به رجیستری گوشی مسافرتی خود نمایید. برای انجام مراحل‌رجیستری از طریق سایت گمرک ابتدا وارد این سایت شوید و گزینه خدمات را انتخاب نمایید. در بخش خدمات یک گزینه تحت عنوان ثبت گوشی‌های مسافرتی مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب نمایید و شناسه 15 رقمی IMEI، گوشی موبایل را وارد نمایید. در ادامه پس از انجام مراحل مربوطه باید هزینه گمرکی را پرداخت نمایید. قبل از پرداخت لازم است که مشخصات موبایل مثل برند و سایر مشخصات فنی را به طور کامل درج نمایید.

برای تکمیل فرایند رجیستری گوشی مسافرتی در سایت گمرکی شما به یک شماره سیم‌کارت، شماره ملی و شماره گذرنامه نیازمندید. در نهایت با درج اطلاعات خواسته‌شده یک کد امنیتی به شماره تلفنی که در سایت وارد کردید پیامک می‌شود. این کد برای تکمیل و اتمام فرایند رجیستری لازم است. کد را در کادر مربوط به آن در سایت وارد نمایید. حال پس از پرداخت عوارض گمرک مجوز لازم جهت رجیستری‌گوشی در سامانه همتا برای شما صادر می‌شود. و شما می‌توانید به راحتی با روش‌های که در مطالب بالا شرح شد در سامانه همتا اقدام به رجیستری گوشی موبایل خود نمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

سؤالات متداول

رجیستری گوشی چیست ؟

رجیستری گوشی درواقع به معنی ثبت اصالت گوشی می‌باشد. به این صورت است که کد IMEI گوشی موبایل را در سامانه همتا به نام خود و به یک شماره تلفن ثبت نمایید.

روش‌های ثبت رجیستری در سامانه همتا چیست ؟

ثبت اصالت و رجیستری گوشی در سامانه همتا در ایران از مهر سال 1396 الزامی شد. و از سه روش کد دستوری، اپلیکیشن وب‌سایت قابل انجام است.

رجیستری گوشی مسافرتی به چه صورت است ؟

اگر گوشی همراه خود را خارج از ایران خریداری کردید و قصد استفاده از آن، بیش از یک ماه در ایران را دارید 30 روز بعد از ورود به کشور مهلت دارید تا از طریق دفترها یا سایت گمرک با پرداخت هزینه گمرک و انجام سایر مراحل اقدام به رجیستری نمایید.

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

اعتبار سند رسمی چقدر است؟ امروزه در تمامی دادگاه‌ها شکایاتی مطرح می‌شود که برای اثبات آن‌‌ها و صدور حکم در خصوص این شکایات می‌بایست از برخی اسناد کمک گرفت. اسناد به دو دسته کلی رسمی و عادی تقسیم بندی می‌شوند و هرکدام می‌توانند در موارد مختلف کاربرد داشته باشند. اسناد رسمی که یکی از انواع سند‌ها در قوانین کشور ما به حساب می‌آیند دارای توان اجرایی و اثباتی می‌باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص توان اجرایی و اثباتی سند رسمی و به طور کلی اعتبار آن توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  اعتبار سند رسمی در مقابل سایر اسناد

سند رسمی چه نوع سندی است‌‌‌‌ ؟

سند رسمی به سندی گفته می‌شود که توسط مامور رسمی و در مراکز ثبت اسناد رسمی تنظیم گردیده باشد. به طور کلی در قانون ‌دو نوع سند با نام‌های سند رسمی و سند عادی تعریف شده است که به بیان ساده‌‌‌تر می‌توان‌ گفت سند رسمی از اعتبار بالاتری برخوردار است. سند رسمی از جمله سند‌هایی است که می‌توان با استناد به آن برخی جرائم و… را نیز اثبات نمود. این نوع سند امروزه از اعتبار بسیار زیادی در مراجع قضایی برخوردار است و هر فردی که بخواهد از انجام معامله‌اش با فرد دیگر مطمئن شود اقدام به تنظیم سند رسمی در خصوص آن معامله خواهد کرد.

توان اجرایی سند رسمی | میزان اعتبار

سند رسمی یک سند لازم الاجرا به حساب می‌آید و دارای توان اجرایی است. توان اجرایی سند رسمی به این معناست که اگر فردی به دلیل انجام‌ معامله‌‌ای اقدام به تنظیم سند رسمی کند و فرد مقابل را ملزم به پرداخت مالی به خود نماید، چنانچه فرد از پرداخت مال خودداری کند چون سند رسمی توان اجرایی دارد دیگر نیاز نیست که فرد برای دریافت آن مال از شخص مقابلش در دادگاه شکایت کند و می‌بایست مراحل دیگری را طی کند.

با استناد به اینکه سند رسمی توان اجرایی دارد فرد برای مطالبه حقش و وادار کردن شخص مقابل به انجام تعهداتش می‌بایست به مراکز اجرای ثبت مراجعه نماید و از مامورین اجرای ثبت بخواهد که فرد مقابل را ملزم به انجام تعهدش نمایند. در این صورت مامورین اجرا حقوق فرد را از طرف مقابلش مطالبه کرده و به او پرداخت خواهند کرد. اما توجه داشته باشید که توان اجرایی سند رسمی در همه موارد صدق نکرده و گاهی با وجود این نوع سند بازهم نیاز است که فرد دعوا را در دادگاه اقامه کند.

توان اثباتی سند رسمی | میزان اعتبار

سند رسمی علاوه بر اینکه دارای توان اجرایی است توان اثباتی نیز دارد. توان اثباتی سند رسمی به این معنا می‌باشد که اگر فردی علیه دیگری در دادگاه طرح دعوا نمود می‌تواند برای اثبات ادعای خود سند رسمی تنظیم ‌شده را به دادگاه ارائه دهد. ارائه سند رسمی به دادگاه می‌تواند باعث اثبات ادعای مطرح شده شود که به این مورد توان اثباتی سند رسمی گفته می‌شود. با وجود اینکه موارد دیگری مثل اقرار، شهادت و… نیز برای اثبات ادعا در دادگاه‌ها وجود دارند اما در برخی موارد برای اثبات ادعا می‌بایست حتما از سند رسمی استفاده کرد. برای مثال اگر فردی بخواهد در خصوص معامله ملک خود دعوایی را در دادگاه طرح کند می‌بایست آن ملک حتما با سند رسمی معامله شده باشد تا بتواند در دعوا پیروز گردد.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ا‌عتبار سند رسمی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ا‌عتبار سند رسمی پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

آیا سند رسمی دارای اعتبار می‌باشد‌‌‌‌ ؟

بله سند رسمی یکی از معتبرترین اسناد در قانون کشور ما می‌باشد که توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

توان اجرایی سند رسمی در همه موارد صدق می‌کند‌‌‌‌ ؟

خیر گاهی ممکن است برای دریافت مال فرد در دادگاه اقامه دعوا کند.

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

آثار قرار ابطال دادخواست چیست؟ همه افراد برای اینکه بتوانند دعوایی‌ را اقامه کنند ویا خواستار انجام‌ عملی توسط دادگاه شوند ‌می‌بایست دادخواستی مبنی بر خواسته خود تهیه نموده و آن را به دادگاه مربوطه ارائه دهند. دادگاه دادخواست افراد را بررسی ‌می‌کند و اگر ادعای آن‌‌ها صحیح باشد به موضوع دادخواست خواهد پرداخت. اما گاهی دیده ‌می‌شود که قرار ابطال دادخواست صادر شده و دادخواستی که توسط شخص ارائه شده است باطل ‌می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص قرار ابطال دادخواست توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  قرار ابطال دادخواست

قرار ابطال دادخواست

قرار‌‌های صادره از طرف دادگاه‌‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در خصوص موارد زیادی صادر ‌می‌شوند. این قرار توسط دادگاه صادر‌ ‌می‌شود. هرگاه دادگاه بخواهد در خصوص پرونده‌‌‌ای حکم صادر کند خواهان ‌می‌بایست برخی اقدامات را به انجام‌ برساند تا حکم مربوطه صادر گردد. چنانچه خواهان از انجام این اقدامات امتناع کند قرار ابطا‌ل دادخواست صادر شده و دادخواست باطل ‌می‌گردد. در برخی موارد نیز خواهان‌ از ارائه دادخواست و یا طرح دعوای خود پشیمان ‌می‌شود که در این صورت نیز دادخواست با صدور قرار ابطا‌ل دادخواست از طرف دادگاه باطل خواهد گردید.

موارد صدور قرار ابطال دادخواست

قرار ابطا‌ل دادخواست در برخی موارد خاص صادر ‌می‌شود و در صورت صدور این قرار دادخواست باطل ‌می‌شود. موارد صدور قرار ابطا‌ل دادخواست به شرح زیر ‌می‌باشند:

  • چنانچه برای صدور حکم نیاز به ارائه توضیحاتی از طرف خواهان باشد و خواهان در دادگاه حاضر نشود و همچنین توضیحات خوانده نیز کافی نباشد قرار ابطا‌ل دادخواست صادر خواهد شد.
  • در صورتی که خواهان نخواهد و یا اینکه نتواند در دادگاه حاضر شود ‌می‌بایست اصل اسناد خود را برای دادگاه ارسال کند. اگر اسناد خواهان سند عادی باشند و این اسناد با انکار و تردید از شمار دلایل خارج شوند و دلیل دیگری نیز موجود نباشد دادخواست باطل ‌می‌شود.
  • در صورتی که برای صدور حکم نیاز به صادر نمودن قرار معاینه باشد اما وسیله آن تهیه نشود و نتوان این قرار را اجرا کرد دادخواست باطل خواهد گردید.

برای آشنایی با نحوه اعتراض به قرار ابطال دادخواست کلیک کنید.

آثار صادر شدن قرار ابطال دادخواست چیست ؟

اگر به هر دلیلی قرار ابطا‌ل دادخواست صادر شود برخی آثار حقوقی را به همراه خواهد داشت. چنانچه قرار ابطا‌ل دادخواست صادر گردد دعوا رد خواهد گردید و خواهان ‌می‌تواند آن دعوا را مجددا نزد دادگاه ببرد، این به این معناست که خواهان باید دادخواست را دوباره تهیه و برای دادگاه ارسال کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ابطال دادخواست، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ابطال دادخواست پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

اگر خواهان برای ارائه توضیحات در دادگاه حاضر نشود دادخواست او باطل ‌می‌شود ؟

بله اگر دادگاه برای صدور حکم ‌به توضیحات خواهان نیاز داشته باشد در صورت غایب بودن دادخواست باطل ‌می‌شود.

اگر قرار ابطا‌ل دادخواست صادر گردد تکلیف چیست ؟

‌می‌بایست خواهان دوباره دادخواستی را تهیه و برای دادگاه ارسال کند که توضیحات کامل‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

ارش چیست

تمام کشورهای دنیا دارای قوانین حقوقی ‌‌می‌باشند و طبق قوانین همه کشور‌‌‌های جهان هیچ فردی ‌‌نمی‌تواند به جان و مال دیگران تعرض کند و در صورتی که مرتکب چنین عملی شود طبق قانون با او برخورد ‌‌می‌شود. در قوانین ایران نیز همین گونه است. ‌برای مثال هرگاه فردی به بدن فرد دیگر لطمه وارد کند ‌‌می‌بایست دیه بپردازد. حال سوالی که پیش می‌آید اینست که ارش چیست ؟ ارش یکی از انواع دیه به شمار ‌‌می‌رود‌‌ که در ادامه قصد داریم در خصوص آن توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  ارش چیست

ارش چیست‌‌‌‌ ؟

ا‌رش نوعی دیه به شمار ‌‌می‌رود که توسط مجرمین به فرد آسیب دیده پرداخت ‌‌می‌شود. ا‌رش هیچ میزان و‌ حد خاص و مشخصی در قانون ندارد و قانون هیچ اندازه‌‌‌‌ای را برای آن تعریف نکرده است. ا‌رش بر اساس میزان خسارتی که به بدن افراد‌‌ وارد شده است به آن‌ها پرداخت ‌‌می‌شود.

برای مثال طبق قانون هرکس به دست فردی صدمه بزند ‌‌می‌بایست دیه تعیین شده دستش را به او بپردازد اما‌ اگر فردی به رگ عصبی افراد دیگر لطمه وارد کند ‌‌می‌بایست میزان دیه را با توجه به خسارت وارده بپردازد زیرا هیچ حد مشخصی در قانون برای دیه رگ عصبی تعیین نشده است. در این صورت ‌‌می‌توان گفت مجرم با پرداخت پول آسیب به رگ عصبی در واقع ا‌رش را پرداخت کرده است.

 

ارش چیست | میزان ارش توسط چه کسانی تعیین ‌‌می‌شود‌‌‌‌ ؟

همانطور که گفتیم ا‌رش دیه‌‌‌‌ای است که میزان آن توسط قانونگذار تعیین نشده است و ‌‌می‌بایست بر اساس میزان خسارت و‌‌ برخی عوامل دیگر تعیین شود و به فرد آسیب دیده پرداخت گردد.

حال شاید برایتان سوال شود که چه کسی میزان ا‌رش را تعیین خواهد کرد‌‌‌‌؟ که در این خصوص باید بگوییم میزان ا‌رش توسط قاضی و کا‌رشناس دادگاه تعیین ‌‌می‌شود. قاضی و کا‌رشناس دادگاه با تکیه بر علمی که دارند میزان ا‌رش را با توجه به عوامل مختلف تعیین‌ نموده و قاضی طی صدور حکمی مجرم را موظف به پرداخت آن‌ خواهد کرد.

نحوه‌ محاسبه ارش | ارش چیست

برای محاسبه ا‌رش ابتدا قاضی دادگاه موضوع را به کا‌رشناس ارجاع خواهد کرد و از کا‌رشناس ‌‌می‌خواهد که با تکیه بر علمی که دارد میزان ا‌رش را محسابه کند اما در نهایتا ا‌رش توسط قاضی تعیین ‌‌می‌شود. قاضی‌‌ با توجه به موارد زیر میزان ا‌رش را محاسبه و تعیین ‌‌می‌کنند:

  • نظر کا‌رشناس.
  • نوع و کیفیت جنایت.
  • میزان خسارت وارده به نسبت میزان دیه تعیین شده، برای مثلا دیه تاندون پا با توجه به دیه تعیین شده برای پا محاسبه ‌‌می‌شود.
  • تاثیر جنایت بر سلامت قربانی.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ارش، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون ارش پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

اگر تاندون یا رگ پا از بین برود نام دیه مربوط به آن چیست‌‌‌‌ ؟

در این ‌صورت به دیه آن ا‌رش ‌‌می‌گویند.

ا‌رش توسط چه کسی محاسبه ‌‌می‌شود‌‌‌‌ ؟

قاضی و کا‌رشناس دادگاه به کمک همدیگر میزان ا‌رش را محاسبه ‌‌می‌کنند.

آیا نوع و کیفیت جنایت ‌‌می‌تواند میزان ا‌رش را تعیین کند‌‌‌‌ ؟

بله یکی از عوامل تعیین کننده ا‌رش نوع و کیفیت جنایت ‌‌می‌باشد.

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

مرجع فرجام خواهی کجاست؟ همانطور که ‌‌‌‌می‌دانید همه افراد این حق را دارند که در صورت نادیده گرفته شدن حقوقشان از فردی که باعث و بانی این مسئله شده است شکایت کنند. هرگاه شکایتی در دادگاه مطرح ‌‌‌‌می‌شود قاضی با کمک کارشناس و… سعی ‌‌‌‌می‌کند در خصوص آن تحقیق کند و سپس حکمی‌ را در مورد آن صادر کند. اما گاهی ممکن است حکم صادره با قوانین تعیین شده توسط قانونگذاران مغایرت داشته باشد که در این صورت ‌‌‌‌می‌توان به آن اعتراض نمود‌. فرجام خواهی یکی از انوع اعتراض نسبت به احکام صادره از طرف دادگاه ‌‌‌‌می‌باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم در مورد فرجام خواهی و مرجع تقدیم دادخواست آن توضیحات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  مرجع فرجام خواهی

فرجام خواهی چیست ؟

فرجام خواهی یکی از انواع روش‌‌‌‌‌های اعتراض به احکام صادره از طرف دادگاه ‌‌‌‌می‌باشد. هرگاه دادگاه حکمی را صادر کند که با قوانین کشور دارای مغایرت باشد طرفین دعوا ‌‌‌‌می‌توانند با تقدیم دادخواست فرجام خواهی نسبت به آن حکم اعتراض کنند. چنانچه فردی نسبت به حکم فرجام خواهی نماید حکم مورد نظر دوباره مورد بررسی قرار ‌‌‌‌می‌گیرد تا اگر اشکالی دارد برطرف شود. اما اگر حکم دارای اشکال نباشد دادخواست فرجام خواهی فرد رد ‌‌‌‌می‌شود.

برای آشنایی با آرا قابل فرجام کلیک کنید.

مهلت فرجام خواهی

برای هر نوع اعتراضی نسبت به احکام دادگاه قانونگذار مهلتی را در نظر گرفته است و ‌‌‌‌می‌بایست افراد در این مدت زمان تعیین شده اعتراض خود را اعلام کنند، در غیر این صورت با دادخواست آن‌‌‌‌‌ها موافقت نخواهد شد. مهلت تقدیم دادخواست فرجام خواهی برای افرادی که ساکن‌ ایران هستند با افراد مقیم خارج از کشور تفاوت دارد.

چنانچه فردی که در داخل کشور ساکن است بخواهد دادخواست فرجام خواهی نماید ‌‌‌‌می‌بایست آن را تا مدت زمان بیست روز پس از صدور حکم قطعی‌ مورد نظر به دادگاه مربوطه ارائه نماید. اما‌ اگر فرد خارج از کشور ساکن ‌باشد تا دو ماه پس از صدور حکم قطعی برای تقدیم دادخواست فرجام خواهی مهلت خواهد داشت.

مرجع تقدیم دادخواست فرجام خواهی کجاست ؟

با توجه به توضیحاتی که در بالا خدمتتان‌‌‌‌ ارائه شد شاید برایتان سوال شود که مرجع تقدیم دادخواست فرجام خواهی کجاست؟ که در پاسخ باید بگوییم مرجع تقدیم این نوع دادخواست دیوان عالی کشور‌‌‌‌ ‌‌‌‌می‌باشد. فرد ‌‌‌‌می‌بایست دادخواست فرجام خواهی خود را به این مرکز ارائه کند و سپس منتظر اعلام نتیجه شود. دیوان عالی کشور دادخواست را بررسی کرده و اگر حکم با قوانین مغایرت نداشته باشد آن را تایید و در غیر این صورت آن‌ را نقض خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مرجع فرجام خواهی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مرجع فرجام خواهی پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

مهلت فرجام خواهی برای افراد داخل کشور چقدر است ؟

مهلت فرجام‌خواهی برای افراد داخل کشور بیست روز است.

مهلت فرجام خواهی برای افراد خارج از کشور چقدر است ؟

مهلت فرجام خواهی برای افراد خارج از کشور دو ماه خواهد بود.

مرجع تقدیم دادخواست فرجام خواهی کجاست ؟

دیوان عالی کشور.

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

امروزه به دلیل شرایط بد اقتصادی بسیاری از جوانان روی به ازدواج موقت می‌آورند و از زیر مسولیت‌های ازدواج دائم شانه خالی می‌کنند. این ازدواج مختص افراد جوان نیست و تقریبا تمام افراد در سنین مختلف و وضعیت‌های مختلف تن به ازدواج موقت می‌دهند. مبحثی که در ازدواج موقت مطرح است مهریه مشخص شده توسط طرفین است. زیرا همانطور که می‌دانیم در ازدواج موقت، ارث و سایر شرایطی که در ازدواج دائم است وجود ندارد. بنابراین همانطور که متوجه شدیم مهریه در ازدواج موقت دارای اهمیت بسیار بالایی است که به آن خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قانون مهریه کلیک کنید

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  مهریه در ازدواج موقت چه احکامی دارد؟

عقد موقت چیست ؟

ازدواج موقت که در اصطلاح عامیانه به صیغه کردن نیز معروف است نوعی ازدواج در مذهب شیعه است که در آن عقد ازدواج برای مدتی معین و با مهریه‌ای معلوم منعقد می‌شود و با پایان مدت عقد، رابطه زوجیت خود به خود از بین می‌رود. طبق این تعریف یکی از ارکان مهم در عقد موقت تعیین مهریه است و اگر مهریه تعیین نشود عقد باطل است. منتهی این موضوع که مقدار مهر چقدر باید باشد مهم نیست. حتی مهر یک شاخه گل  صحیح است.

بیشتر بخوانید : مشاوره طلاق 

اهمیت مهریه در ازدواج موقت

ماده ۱۰۹۵ قانون مدنی مقرر کرده است که در عقد موقت ذکر نکردن مهریه باعث انحلال عقد است. با استناد به همین ماده زن به صرف انعقاد عقد مالک مهر می‌شود و هرگاه که بخواهد می‌تواند مهرش را مطالبه بکند و مرد مهر را مدیون زن است.

در ماده ۱۰۹۶ قانون مدنی آمده است که در عقد موقت فوت زن در حین عقد باعث سقوط مهریه نمی‌شود و همچنین اگر شوهر تا پایان مدت عقد با وی نزدیکی نکند هم مهر باطل نمی‌شود و زن مستحق مهر است. پس مهر در عقد موقت چنان مهم است که فوت زن یا عدم رابطه زناشویی بین زن و شوهر باعث سقوط مهریه نمی‌شود.

ازدواج موقت بدون تعیین مهریه بلااثر است.

بیشتر بخوانید : قواعد مهریه صیغه  

طلاق در ازدواج موقت

وضعیت مهریه زن در صورت طلاق چیست؟ در عقد موقت طلاق نداریم بلکه بذل مدت داریم. چراکه با اتمام مدت ازدواج موقت طلاق حاصل می‌شود. باید دانست حتی اگر مرد بذل مدت کند یعنی زودتر از اتمام موعد عقد موقت مفارقت بخواهد باز هم موظف به پرداخت مهریه است و با بذل مدت عقد نمی‌تواند از پرداخت مهریه سر باز زند.

ویژگی‌های مهریه به طور کلی

مهریه چه در عقد موقت چه ازدواج دائمی باید چند ویژگی زیر را دارا باشد.

۱- مهریه باید دارای ارزش مالی باشد یعنی در قبال آن پول یا مالی پرداخت شود ولو یک مشت گندم.

۲- مهریه باید به گونه‌ای باشد که زن بتواند مالک آن شود و به زن منتقل شود.

۳- مهریه‌ای که تعیین می‌کنند باید در زمان عقد موجود باشد.

۴- اگر مالی که مهریه می‌شود متعلق به شوهر نباشد نیاز به اجازه صاحب مال دارد.

۵- منفعت مهریه باید مشروع و از نظر قانون صحیح باشد.

۶- نمی‌توان دو چیز را به صورت مردد مهریه زن کرد و باید کاملا مشخص باشد. مثلا بگوییم یکی از دو خانه‌ای که مرد در فلان منطقه تهران دارد مهریه زن باشد این مهر باطل است.

مطالبه مهریه در عقد موقت

عقد موقت گاهی در دفتر ازدواج ثبت می‌شود گاهی خیر. این موضوع در مطالبه مهریه موثر است.

۱- اگر عقد موقت ثبت شده باشد: دفتر ازدواج اجراییه صادر می‌کند و مرد موظف است مهریه را در موعد مقرر بپردازد وگرنه با او طبق قانون برخورد می‌شود.

۲- اگر عقد موقت ثبت نشده باشد: زن باید در دادگاه از دلایل دیگری مثل شهادت شاهدان عقد و…برای اثبات ادعای خود استفاده کند.

بهتر است برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلاتی که شما را از حق خود دور کرده و یا بدست آوردن آن را با مشکل رو به رو می‌کند عقد موقت را در دفاتر ازدواج ثبت کنید.

بیشتر بخوانید :  مطالبه مهریه عقد موقت 

توصیه می‌کنیم برای آشنایی با روند ثبت نکاح موقت مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

برای مشاهده نمونه عقدنامه نکاح موقت کلیک فرمایید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهریه در ازدواج موقت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مهریه در ازدواج موقت پاسخ دهند .

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

حداقل سن قانونی ازدواج در ایران چند سال است؟ سن قانونی ازدواج مقوله‌ای است که در حال حاضر به دلیل مطرح شدن پدیده‌هایی مثل کودک همسری مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ با توجه به جنبه‌های متعدد این موضوع، از قبیل جنبه‌های حقوقی، روانی و اجتماعی سعی داریم تا در این مقاله به بررسی عواملی بپردازیم که موجب می‌شوند تا اشخاص پیش از رسیدن به سن قانونی ازدواج کنند؛ همچنین در این راستا به قانون نیز استناد می‌کنیم و در جریان دیدگاه قانون گذار در این خصوص قرار می‌گیریم چرا که با توجه به آثار این پدیده نمی‌توان نسبت به آن بی‌اعتنا بود. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد ثبت ازدواج و مدارک لازم برای ثبت ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در ازدواج می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  حداقل سن قانونی ازدواج در ایران چقدر است ؟

سن قانونی ازدواج | استناد به ماده 1041قانون مدنی

نظر قانون در خصوص سن قانونی ازدواج در طول سالیان تغییرات بسیاری را به خود دیده است و در نهایت به این صورت بیان شده است که ( عقد نکاح دختر قبل از رسیدن به سن 13 سال تمام شمسی و پسر قبل از رسیدن به سن 15 سال تمام شمسی منوط است به اذن ولی به شرط رعایت مصلحت با تشخیص دادگاه صالح. )  به زبان ساده‌تر، اگر سه شرط محقق شود برای نکاح دختران زیر 13 سال و پسران زیر 15 سال مانعی وجود ندارد و این سه شرط عبارتند از اذن ولی، شرط رعایت مصلحت و تشخیص دادگاه صالح.

توصیه می کنیم مقاله دادگاه خانواده را مطالعه نمایید.

آیا اهمیت مسائل مادی همچون مهریه مهم تر از مسائلی مثل تشکیل خانواده و نکاح  است ؟

پسرانی که کمتر از 18 سال سن دارند برای نکاح  به اجازه پدرانشان نیازی ندارند ولی وقتی بحث مسائل مالی مانند مهریه مطرح می‌شود این اشخاص نیاز به ضمانت پدر دارند بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اهمیت مسائل مالی مانند مهریه از تشکیل خانواده و ازدواج بیشتر در نظر گرفته شده است این در حالی است که خانواده از نخستین و مهم‌ترین عناصری است که تأثیر بسیاری بر جامعه می‌گذارد.

توصیه می‌کنیم مقاله توقیف اموال برای مهریه مطالعه نمایید.

سن قانونی ازدواج | کنوانسیون بین المللی حقوق کودک

همچنین، ماده یک کنوانسیون بین المللی حقوق کودک که دولت ایران از امضاء کنندگان آن می‌باشد افراد انسانی زیر 18 سال را کودک خطاب کرده است، ( مگر اینکه طبق قانون قابل اجرا در مورد کودک، سن بلوغ کمتر تشخیص داده شود ) . با توجه به این دلایل و دلایل قابل تأمل دیگری فعالان اجتماعی و حقوقی در ایران تلاش می‌کنند تا اصلاحاتی در خصوص سن قانونی ازدواج صورت گیرد.

سن قانونی ازدواج | عوامل کودک همسری

1- فقر

در کنار عوامل متعدد کودک همسری، فقر را می‌توان از عوامل مهم و تاثیر گذار دانست؛ با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده‌های فقیر می‌توان به قطعیت گفت که آن‌ها از طریق ازدواج فرزندانشان می‌توانند با دریافت مهریه و شیر بها منفعت کسب کنند همچنین آن‌ها می توانند هزینه‌های خود را نیز کاهش بدهند به همین خاطر است که در موارد بسیاری کودکان خودشان را وادار به ازدواج در سنین خیلی پایین می‌کنند.

2- فساد اخلاقی در جامعه

در جوامعی که اصول اخلاقی مستحکمی حکم می‌کند، بارداری قبل از ازدواج باعث طرد شدن از خانواده می‌شود برای رهایی از این مسئله، خانواده‌ها بدون اینکه سن قانونی ازدواج را در نظر بگیرند  پدیده کودک همسری را می‌پذیرند تا به نوعی از فساد اخلاقی جلوگیری کنند.

3- جنگ

برخی از خانواده‌ها در موقعیت‌های بحرانی مانند جنگ برای اینکه از فرزندانشان در مقابل خطرات و تهدیدهایی مانند خشونت‌های جنسی که در جنگ‌ها رایج است محافظت کنند ازدواج کودکان خود را مناسب‌ترین راه حل می‌دانند.

4- سنت ها و رسوم

با توجه به سنت‌ها و رسومی که در اکثر جوامع راجع به ازدواج وجود دارد در مواردی مشاهده شده است که اشخاص، کودکان خود را از سنین پایین وادار به ازدواج می‌کنند بدون اینکه اثر مخرب این عمل را در نظر بگیرند.

سن قانونی ازدواج | پیامدها و نتایج کودک همسری

– آسیب پذیری در برابر سرطان دهانه رحم

– سقط جنین

– خشونت‌های فیزیکی ، احساسی و جنسی

– مشکلات متعدد نوزادان

– مشکلات در حین زایمان

– ایجاد پدیده کودک بیوگی

– ایجاد پدیده کودک مطلقه

-افسردگی

جمع بندی حداقل سن قانونی ازدواج در ایران

فعالان حقوقی و اجتماعی تلاش می‌کنند که اصلاحاتی در قانون در جهت افزایش حداقل سن قانونی ازدواج انجام شود، همچنین آگاهی طبقات مختلف جامعه در خصوص پیامدهای این امر باید افزایش داده شود تا خانواده‌ها متوجه باشند که با رضایت دادن به ازدواج فرزندانشان در سنین پایین و توجه نکردن به سن قانونی ازدواج، آن‌ها را در معرض چه آسیب‌هایی قرار می‌دهند.

گروهی از افراد که از موافقین پدیده کودک همسری هستند بر این باورند که این ازدواج‌ها موجب افزایش جمعیت می‌شود و افزایش جمعیت برای جامعه ما حیاتی  است، در مقابل مخالفان کودک همسری معتقد هستند که باید شرایط ازدواج را برای گروه سنی بالاتر به عنوان مثال 18تا 40 سال  فراهم کرد و این در حالی است که در این گروه سنی افراد مجرد بسیاری در انتظار شرایط مطلوب برای ازدواج هستند و اینگونه مساله افزایش جمعیت نیز حل می‌شود.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری در زمینه ازدواج می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص حداقل سن ازدواج، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون حداقل سن ازدواج پاسخ دهند .

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

گزارش اصلاحی

گاهی افراد در جامعه با یکدیگر دچار اختلافاتی ‌‌می‌شوند و به همین علت برای حل مشکلشان به دادگاه مراجعه ‌‌می‌کنند. در دادگاه به موضوع پرونده آن‌ها‌‌‌ به خوبی رسیدگی ‌‌می‌شود و سپس هرکدام ‌‌می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند. اما گاهی شرایطی به وجود ‌‌می‌آید که هردو طرف دادگاه قصد صلح با یکدیگر را دارند‌‌ و ‌‌می‌خواهند ختم بررسی پرونده اعمال گردد. در این مورد دادگاه صورت جلسه‌‌ای‌‌‌ را صادر خواهد کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص گزارش اصلاحی توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  گزارش اصلاحی

گزارش اصلاحی چیست‌‌ ؟‌‌‌

‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی یکی از صورت جلسه‌ها‌‌‌یی است که توسط دادگاه در مواقع مختلف صادر ‌‌می‌شود. در برخی موارد طرفین دعوا که با نام‌های خوانده و خواهان شناخته ‌‌می‌شوند در حین رسیدگی به دعوا قصد صلح و سازش با یکدیگر را دارند و تمایل دارند که با گذشت از قسمتی از ادعای خود با طرف مقابلشان صلح نمایند.

در این صورت دادگاه سازش را میان آن‌ها برقرار کرده و صورت جلسه‌‌ای‌‌‌ را در همین خصوص صادر ‌‌می‌کند که به این صورت جلسه ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی ‌‌می‌گویند. اگر بخواهیم مفهوم‌‌ ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی را ساده‌تر بیام کنیم ‌‌می‌بایست بگوییم این ‌‌‌گزا‌رش‌‌‌ در واقع صورتی است که گواهی ‌‌می‌کند هردو طرف دعوا باهم صلح نموده‌اند. پس از اینکه ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی از طرف دادگاه صادر شد دیگر موضوع پرونده‌‌ بررسی ‌‌نمی‌شود و رسیدگی به پرونده ادامه نخواهد یافت.

موارد صدور گزارش اصلاحی

‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی در دو مورد صادر ‌‌می‌شود که در هردو آن‌ها‌‌‌ طرفین ‌‌می‌توانند صلح و سازش خود را اعلام کنند تا این ‌‌گزا‌رش‌‌‌ از طرف دادگاه صادر گردد. موارد‌‌ صدور ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی به شرح زیر ‌‌می‌باشند:

  • در مورد اول خواهان ‌‌می‌تواند قبل از اینکه اقدام به اقامه دعوا نماید از دادگاه بخواهد که خوانده را به صلح و سازش دعوت نماید. چنانچه خوانده با این درخواست خواهان موافقت کند و اقدام به صلح و سازش با او نماید دادگاه ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی را صادر ‌‌می‌نماید.
  • در مورد دوم نیز خواهان یا خوانده هردو ‌‌می‌توانند در هر مرحله‌‌ای‌‌‌ از رسیدگی به دعوا‌‌ با یکدیگر سازش کنند و صلح نمودن خود را به اطلاع دادگاه برسانند. در این صورت دادگاه ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی را صادر ‌‌می‌کند.

ویژگی‌ها‌‌‌ و آثار گزارش اصلاحی چیست‌‌ ؟‌‌‌

‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی شامل برخی آثار و ویژگی‌ها‌‌‌ ‌‌می‌شود که خوانده و خواهان ‌‌می‌بایست به آن‌ها‌‌‌ توجه کنند. این آثار و ویژگی‌ها‌‌‌ به شرح زیر ‌‌می‌باشند:

  • ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی به عنوان رای یا حکم‌ دادگاه به حساب ‌‌نمی‌آید و به همین دلیل به صورت دادنامه‌‌ای‌‌‌ از طرف دادگاه صادر ‌‌نمی‌گردد.
  • هرگاه ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی صادر شود ‌‌نمی‌توان به آن ‌اعتراض نمود یا از دادگاه در خصوص آن ‌درخواست تجدید نظر نمود.
  • ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی از اعتبار زیادی در قانون برخوردار است.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص گز‌ارش اصلاحی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون گز‌ارش اصلاحی پاسخ دهند.

 

سوالات متداول

آیا ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی قابل اعتراض است‌‌ ؟‌‌‌

خیر ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی مطابق قانون قابل اعتراض نخواهد بود که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

آیا ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی رای دادگاه است‌‌ ؟‌‌‌

خیر ‌‌گزا‌رش‌‌‌ اصلاحی حکم یا رای دادگاه نبوده و‌ به صورت دادنامه‌‌ای‌‌‌ نیز صادر نخواهد گردید که توضیحات کامل‌تر در متن مقاله آمده است.

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

اثبات وکالت

اثبات وکالت یعنی چه؟ قانونگذاران‌‌ از سال‌‌‌ها پیش تا کنون قوانین زیادی را برای نظم دهی به جامعه وضع نموده‌‌‌‌‌‌اند و هر فرد وظیفه دارد که به این قوانین احترام بگذارد و آن‌ها ‌را رعایت کند. وکالت نیز یکی از مسائلی است که قوانین زیادی در خصوص آن وضع گردیده است. اثبات وکالت وکیل در دادگاه یکی از قوانینی ‌‌می‌باشد که قانونگذار در خصوص وکالت وکیل تعیین کرده است و در تمامی مراجع قضایی انجام ‌‌می‌گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم در خصوص اثبات وکالت وکیل در دادگاه توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  اثبات وکالت

وکیل به چه کسی گفته ‌‌می‌شود‌‌‌‌‌‌ ؟

وکیل به شخصی گفته ‌‌می‌شود که در زمینه حقوقی تحصیل نموده است و اطلاعات بسیار زیادی در این حوزه دارد. وکلای دادگستری پروانه وکالت دارند که از کانون وکلا یا مرکز مشاوران قوه قضاییه آن را اخذ نموده‌اند. وکلا دارای علم بسیار زیادی بوده و به ما در حل پرونده‌‌‌های حقوقی خود کمک ‌‌می‌کنند. استفاده از یک وکیل کاردان و مجرب ‌‌می‌تواند مزیت‌‌‌های زیادی را برای فرد به همراه بیاورد. طبق قانون هردو طرف دعوا یعنی هم خواهان و هم خوانده ‌‌می‌توانند برای دفاع از حقوق خود از وکیل کمک بگیرند.

شما عزیزان می‌توانید برای مشاوره حقوقی و اقامه دعاوی خود از وکلای مجرب وکیل دات کام کمک بگیرید.

اثبات وکالت چیست‌‌‌‌‌‌ ؟

همانطور که ‌‌می‌دانید همه افراد ‌‌می‌توانند در دعاوی خود از وکیل استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند. اما سمت وکیل ‌‌می‌بایست قبل از هرکاری برای دادگاه مشخص شود و ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت او به اثبات برسد. از آنجایی که وکیل به عنوان یک شخص ثالث قصد مشارکت در دعوای خوانده و خواهان‌‌ را دارد ‌‌می‌بایست اثبات کند که وکیل یکی از آن‌ها است تا دادگاه بداند که او دارای چه اختیاراتی است. پس ‌‌می‌توان نتیجه گیری کرد که اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت یعنی اینکه فرد وکیل به دادگاه اثبات کند که وکیل یکی از طرفین دعوا است و خود را احراز سمت کند. اثبات شدن ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل یکی از موضوعات مهمی است که ‌‌می‌بایست حتما انجام گیرد و در غیر این صورت ممکن است فرد وکیل نتواند در دعوا مشارکت کند و از موکل خود دفاع نماید.

برای آشنایی با نحوه احراز سمت در دادگاه کلیک کنید.

نحوه اثبات وکالت وکیل در دادگاه

اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل در دادگاه به دو صورت انجام ‌‌می‌شود. اگر ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت خارج از دادگاهی که دعوا در آن طرح شده است و در ایران تنظیم شود ‌‌می‌بایست به امضای موکل برسد و سپس به دادگاه ارائه شود تا ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل برای دادگاه به اثبات برسد. در مورد دوم نیز اگر ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه خارج از ایران تنظیم شود ‌‌می‌بایست یکی از ماموران کنسولی جمهوری اسلامی آن را تائید کند و سپس ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه به دادگاه ارائه شود تا ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل به اثبات برسد.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اثبات وکالت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اثبات وکالت پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل الزامی است‌‌‌‌‌‌ ؟

بله الزامی بوده و ‌‌می‌بایست حتما انجام شود که توضیحات کامل‌‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

آیا همه افراد ‌‌می‌توانند از وکیل استفاده کنند‌‌‌‌‌‌ ؟

بله همه افراد این حق را دارند و توضیحات کامل‌‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه نیاز به ارائه ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه نیز ‌‌می‌باشد‌‌‌‌‌‌ ؟

بله برای اثبات ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت وکیل پس از تنظیم ‌‌‌‌‌‌‌و‌کالت نامه ‌‌می‌بایست آن را برای دادگاه ارسال کرد.

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

فراموشی کد پیگیری لاتاری برای شرکت در قرعه کشی آمریکا بسیار رایج است. برای بازیابی رمز عبور و اطلاع از نتیجه راهکارهایی ارائه شده است که در ادامه شرح داده ایم. برای اطلاع از زمان و چگونگی ثبت نام در لاتاری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه ارث و انحصار وراثت می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع:  فراموشی کد پیگیری لاتاری

فراموشی کد پیگیری لاتاری و بازیابی آن

اگر شما قصد مهاجرت به آمریکا را دارید باید بدانید که راحت‌ترین روش برای مهاجرت به آمریکا شرکت در قرعه‌کشی لاتاری است. شما برای شرکت در لاتاری باید فرم ثبت‌نام برگ برنده لاتاری را از سایت رسمی لاتاری دریافت و تکمیل کنید. سپس با درج اطلاعات و بارگذاری عکس سایت در صورتی که ثبت‌نام موفقیت‌آمیز باشد؛ برای شما یک کد پیگیری 16 حرفی صادر می‌کند. دریافت و حفظ این کد بسیار مهم است. چرا که با فراموشی این کد شرکت‌کننده قادر به دریافت نتیجه قرعه‌کشی نخواهد بود و امکان دارد شانس پیروزی در لاتاری را از دست دهد.

حال اگر شما در لاتاری ثبت‌نام کردید و در زمان مشاهده نتیجه متوجه شدید که کد پیگیری‌تان را فراموش کردید یا در دسترس ندارید. می‌توانید از طریق سایت رسمی لاتاری، اطلاعات خواسته‌شده را وارد نمایید تا کد پیگیری لاتاری شما بازیابی شود. در ادامه مراجعه به سایت رسمی لاتاری و دریافت نتیجه قرعه‌کشی به وسیله کد پیگیری و همچنین نحوه بازیابی کد پیگیری لاتاری را توضیح می‌دهیم.

برای اطلاع از سایر روش های مهاجرت به آمریکا کلیک کنید.

دریافت نتیجه لاتاری با کد پیگیری

سایت رسمی قرعه‌کشی لاتاری آمریکا چند ماه بعد از اینکه اطلاعات ثبت‌نام کنندگان را جمع‌آوری نمود. قرعه‌کشی را برگزار کرده و از این طریق تعدادی از شرکت‌کنندگان به عنوان برنده لاتاری گرین کارت آمریکا معرفی می‌شوند. شرکت‌کننده در لاتاری برای اینکه وضعیت خود را در قرعه‌کشی لاتاری مشاهده کند باید کد پیگیری که قبلاً در مورد آن توضیح دادیم را دارا باشد.

سپس در زمان اعلام نتایج به سایت رسمی لاتاری مراجعه نموده و در این سایت گزینه check status را انتخاب کند. در این مرحله باید کد پیگیری، نام و نام خانوادگی به انگلیسی، سال تولد به میلادی را وارد نماید تا نتایج قرعه‌کشی به او نشان داده شود.

نحوه بازیابی کد پیگیری با مراجعه به سایت رسمی لاتاری

اگر شما در قرعه‌کشی لاتاری شرکت کردید و حالا زمان اجرای قرعه‌کشی و اعلام برنده فرارسیده است. اما شما کد پیگیری‌تان را که برای مشاهده نتیجه قرعه‌کشی خود لازم دارید را فراموش کردید. می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی قرعه‌کشی لاتاری اقدام به بازیابی کد پیگیری خود یا به انگلیسی confirmation number، نمایید.

به این صورت که شما باید وارد سایت رسمی لاتاری شوید. سپس طبق مراحل ذکرشده گزینه check status را انتخاب کنید. در صفحه جدید پیام خوشامدگویی به شما نشان داده می‌شود که باید در این صفحه تنها روی گزینه continue کلیک کنید. حال شما به صفحه دیگری انتقال داده می‌شوید که در این صفحه باید کد پیگیری وارد نمایید. اما از آنجا که شما کد را فراموش کردید. پس در اینجا گزینه forget confirmation number یعنی فراموشی کد پیگیری را انتخاب نمایید. تا سایت شما را به صفحه‌ای انتقال دهد. در این صفحه اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنید. تا کد پیگیری شما توسط سایت بازیابی گردد.

اطلاعات لازم برای بازیابی کد پیگیری لاتاری

همان‌طور که اشاره کردیم شما برای بازیابی کد پیگیری لاتاری در سایت رسمی لاتاری باید مراحل ذکرشده را طی کنید. و در مرحله آخر پس از انتخاب گزینه forget confirmation number سایت از شما اطلاعاتی را جهت بازیابی کد پیگیری مطالبه می‌کند. با تکمیل درست این اطلاعات کد شما بازیابی خواهد شد. اما این اطلاعات چیست‌اند؟

اطلاعات لازم برای بازیابی کد پیگیری شامل سال لاتاری که در قرعه‌کشی آن شرکت کردید. نام و نام خانوادگی شما، روز، ماه و سال تولدتان البته به میلادی و در آخر آدرس ایمیل شما می‌شود. توجه داشته باشید در صورتی سایت کد پیگیری شما را بازیابی می‌کند که اطلاعات مذکور را به درستی و مطابق با زمان ثبت‌نام وارد کنید. بنابراین اگر در هنگام ثبت‌نام اطلاعاتی را غلط وارد کرده باشید. در این شرایط امکان بازیابی کد پیگیری را نیز نخواهید داشت.

بعد از بازیابی کد پیگیری لاتاری چه باید کرد ؟

هنگامی که کد پیگیری لاتاری خود را بازیابی کردید می‌توانید برای مشاهده نتیجه قرعه‌کشی مجدداً به سایت رسمی لاتاری مراجعه نمایید. حال شما با کد پیگیری خود می‌توانید مراحل دریافت نتیجه را که در مطالب بالا تشریح کردیم انجام دهید تا نتیجه قرعه‌کشی به شما نشان داده شود. این بار بعد از درج کد پیگیری در سایت و باقی اطلاعات درخواستی یعنی نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد میلادی نتایج لاتاری آمریکا به شما نشان داده می‌‌شود.

اگر به عنوان برنده اعلام‌شده بودید. باید مدارک لازم و مورد درخواست سایت رسمی لاتاری که به صورت یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود را آماده کنید. و سپس به سفارتخانه آمریکا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه نمایید. تا سایر مراحل مربوط به دریافت ویزا را به انجام برسانید. لازم به ذکر است در این مرحله ضروری است تا تمامی اطلاعات واردشده در فرم ثبت‌نام لاتاری با مدارک ارائه‌شده همخوانی داشته باشد. همچنین فرد برنده نباید منعی برای دریافت ویزا یا خروج از کشور داشته باشد. در این صورت امکان دریافت ویزا را نخواهد داشت.

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه ارث و انحصار وراثت می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

فراموشی کد پیگیری لاتاری چه مشکلی ایجاد می‌کند ؟

با فراموشی این کد شرکت‌کننده قادر به دریافت نتیجه قرعه‌کشی نخواهد بود و امکان دارد شانس پیروزی در لاتاری را از دست دهد.

آیا امکان بازیابی کد پیگیری فراموش شده لاتاری وجود دارد ؟

بله، شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی لاتاری به شیوه‌ای که در مطلب بالا ذکر کردیم اقدام به بازیابی کد پیگیری خود نمایید.

  • پویا عبدی