مشاوره حقوقی وکیل دات کام

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی از جمله حقوقی ، کیفری، قرارداد، ثبت شرکت ، کیفری ، خانواده و....

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مهریه زن خیانتکار

موانع نکاح

خیار غبن

نرم افزار اظهارنامه مالیاتی

وکیل کار

دادخواست خلع ید

اجرت المثل ایام زوجیت

خیارات قانونی

واخواهی چیست

جرایم منافی عفت

دستور تخلیه

مرخصی زایمان

چک کیفری

فروش جهیزیه توسط مرد

شورای حل اختلاف

منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی

شورای عالی کار | تعریف – وظایف و مسئولیت‌های قانونی – اعضا

استعلام سند ملک

افترا | بررسی جرم و ارکان آن – مجازات – انواع – افترای قولی و فعلی

کفالت | تعریف – شرایط – موارد بری‌الذمه شدن کفیل – پایان عقد کفالت

موارد عزل مدیر ساختمان | بررسی پایان یافتن کار مدیر یا عزل او

صلح عمری | تعریف – بررسی مزایا – آثار حقوقی و ارکان – شرایط

قرارداد اجاره | انواع و اوصاف – بررسی آثار حقوقی – انعقاد قرارداد

معامله فضولی | بررسی چیستی – آثار – حکم این معامله در قانون مدنی

عقد معین و عقد نامعین | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

عقد معوض و عقد مجانی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

عقد تملیکی و عقد عهدی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

الزام به تعهد | تعهد به انجام کار در قرارداد

بطلان معامله | موارد بطلان و عدم‌ بطلان عقد – شرایط – آثار حقوقی

عقد معلق و عقد منجز | تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها

  • ۰
  • ۰

امروزه با توجه به رشد سریع اینترنت و خدمات آنلاین آن، فروشگاه‌های اینترنتی از اقبال ویژه‌ای برخوردار شده‌اند. فروشگاه‌های اینترنتی هر کدام در زمینه‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند مانند دیجی کالا که نام یکی از وبگاه‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است که بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در ایران محسوب می‌شود و روزانه بیش از دو میلیون بازدید‌کننده دارد و سهم بالایی از بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کرده است. از مزایای فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان سهولت در خرید و صرفه‌جویی در وقت و… را نام برد. با توجه به نکات مثبت در خرید‌های اینترنتی لکن امروزه کلاهبرداری ‌های اینترنتی نیز بسیار رواج پیدا کرده است و آگاه‌سازی افراد در رابطه با راه‌های شکایت از فروشگاه اینترنتی امری مهم است.

 

شکایت از فروشگاه اینترنتی

در این مقاله ما به توضیح نحوه شکایت از فروشگاه‌ اینترنتی می‌پردازیم که به سه صورت است:
1. شکایت از طریق سامانه نماد الکترونیکی

2. شکایت از طریق پلیس فتا

3. شکایت از طریق مرجع قضایی

توصیه می‌کنیم مقاله کلاهبرداری را مطالعه فرمایید.

نماد اعتبار الکترونیکی

نماد اعتبار الکترونیکی نشانه‌ای است که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (وابسته به وزارت صنعت، معدن، تجارت) به عنوان تأییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی اعطا می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نماد اعتبار الکترونیکی کلیک کنید.
نماد اعتبار الکترونیکی نشانه‌ای است که منحصراً توسط یک نهاد یعنی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر شده و به کسب و کار‌های مجازی (کسب و کار اینترنتی و موبایل) مجاز با هدف ساماندهی، احراز هویت، پیشگیری از وقوع جرایم اینترنتی و صلاحیت آن‌ها اعطا می‌گردد. این نماد پس از بررسی وبگاه (وب سایت) و احراز هویت و صلاحیت مالک آن (حقیقی یا حقوقی) برای مدت یکسال صادر می‌گردد.
همچنین نخستین قسمتی است که در هر سایت تجاری باید مورد بررسی قرار گیرد.
نماد اعتماد الکترونیکی به صورت یک علامت در سایت‌هایی قرار خواهد گرفت که از نظر قانونی فعالیت آن‌ها مورد‌ تأیید قرار گرفته است.

شکایت از طریق سامانه نماد الکترونیکی | شکایت از فروشگاه اینترنتی

اگر فروشگاهی که از آنجا خرید نموده‌اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی است، کافیست شما به سایت HTTPS://ENAMAD.IR مراجعه نمایید سپس روی ایکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید پس از ثبت شکایات خود می‌توانید مشکل خود را پیگیری کنید.

پلیس فتا | شکایت از فروشگاه اینترنتی

پلیس سایبری ایران با نام مختصر پلیس فتا که یک واحد تخصصی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود وظیفه دارد تا از ایجاد فیشینگ (کلاهبرداری اینترنتی) و جعل، سرقت اینترنتی، هک و نفوذ، جرائم سازمان یافته رایانه‌ای، موارد ضد اخلاقی و مخصوصا تجاوز به حریم خصوصی افراد جلوگیری کند یا در صورت تحقق جرم با آن مبارزه کند. همچنین دسترسی غیر‌‌مجاز، جعل رایانه‌ای، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، استفاده غیر‌مجاز از پهنای باند بین‌المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی و…. از جمله موضوعاتی است که مورد پیگیری پلیس فتا قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیشینگ ( کلاهبرداری اینترنتی ) کلیک کنید.

شکایت از طریق پلیس فتا | شکایت از فروشگاه اینترنتی

پس یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، شکایت از طریق پلیس فتاست. راجع به پلیس فتا در بالا توضیح کامل دادیم. پلیس فتا، پلیس فضای سایبری است.
اگر شما در خرید اینترنتی حود دچار مشکل شدید و سایت طرف حساب شما جواب درستی به پیگیری شما نداد، می‌توانید به پلیس فتا اعلام شکایت کنید. برای انجام این کار به صفحه گزارش تخلف فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه نمایید و پس از تکمیل فرم مشکل خود را پیگیری کنید.

یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، شکایت از طریق مرجع قضایی است.

مرجع قضایی

مقصود پیگیری حقوقی و شکایت از فروشگاه اینترنتی نزد دادگاه صالح است که معمولا افراد به دلیل پیچیده‌بودن، هزینه‌بر بودن و وقت‌گیر بودن از آن صرف‌نظر می‌کنند.

شکایت از طریق مرجع قضایی

در این روش کسی که شاکی است باید با داشتن یک سری مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و پیام‌های مبادله شده بین خود و…. به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران و به دادسرای محل سکونت خود در شهرستان مراجعه نماید و شکایت خود را مطرح نماید.
دادسرای رسیدگی به جرائم اینترنتی در تهران، دادسرای رسانه است که مسئول رسیدگی به جرائم مربوط به تخلفات در حوزه فضای مجازی می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شکایت از فروشگاه اینترنتی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شکایت از فروشگاه اینترنتی پاسخ دهند .

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 0
  • ۰۰/۰۴/۱۰
  • پویا عبدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی