مشاوره حقوقی وکیل دات کام

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی

مشاوره حقوقی وکیل دات کام

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی

برترین سامانه مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری و آنلاین کشور در تمامی زمینه های حقوقی از جمله حقوقی ، کیفری، قرارداد، ثبت شرکت ، کیفری ، خانواده و....

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

مهریه زن خیانتکار

موانع نکاح

خیار غبن

نرم افزار اظهارنامه مالیاتی

وکیل کار

دادخواست خلع ید

اجرت المثل ایام زوجیت

خیارات قانونی

واخواهی چیست

جرایم منافی عفت

دستور تخلیه

مرخصی زایمان

چک کیفری

منع کار اجباری در نظام‌های حقوقی

شورای عالی کار | تعریف – وظایف و مسئولیت‌های قانونی – اعضا

استعلام سند ملک

افترا | بررسی جرم و ارکان آن – مجازات – انواع – افترای قولی و فعلی

کفالت | تعریف – شرایط – موارد بری‌الذمه شدن کفیل – پایان عقد کفالت

موارد عزل مدیر ساختمان | بررسی پایان یافتن کار مدیر یا عزل او

صلح عمری | تعریف – بررسی مزایا – آثار حقوقی و ارکان – شرایط

قرارداد اجاره | انواع و اوصاف – بررسی آثار حقوقی – انعقاد قرارداد

معامله فضولی | بررسی چیستی – آثار – حکم این معامله در قانون مدنی

عقد معین و عقد نامعین | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

عقد معوض و عقد مجانی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

عقد تملیکی و عقد عهدی | تعریف – بررسی احکام و قواعد – تفاوت‌ها

الزام به تعهد | تعهد به انجام کار در قرارداد

بطلان معامله | موارد بطلان و عدم‌ بطلان عقد – شرایط – آثار حقوقی

عقد معلق و عقد منجز | تعریف قانونی – احکام و آثار – بررسی تفاوت‌ها

زمان دریافت دستمزد در جعاله

وکالت بلاعزل بعد از فوت

۳۸ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قانون گزینش

از سری مراحلی که شخص باید در مسیر استخدام در دولت از سر گذرانده و سپری کند، ضوابط عمومی گزینش است. بر اساس این ضوابط، شخص واجد صلاحیت کافی جهت کار در بخش مورد نظر انتخاب می‌شود. از آن جایی که استخدام و گزینش در دولت باید به درستی و مطابق قانون انجام شود، ابتدا قانون گزینش معلمان، جهت استخدام معلمان تصویب شد که بعد‌ها‌ این قانون به تمامی کارمندان دولت تسری پیدا کرد و امروزه مبنای استخدام قرار گرفته است. در این مقاله به ذکر ضوابط عمومی گزینش و هم چنین افراد تحت نظارت این ضوابط می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 منبع : قانون گزینش

گزینش عمومی کارکنان دولت

مطابق ماده یک قانون گزینش، استخدام و گزینش معلمان و کلیه کارکنان آموزش و پرورش، مطابق و طبق فرمان امام خمینی و شرح ذکر شده در این ماده صورت می‌گیرد.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۵، قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش به کارکنان بقیه سازمان‌ها‌، وزارت خانه‌ها‌، شرکت‌ها‌ و موسسات دولتی تسری یافت.

بر اساس این تسری، گزینش کارکنان تمامی وزارتخانه‌ها‌، سازمان‌ها‌، موسسات دولتی، شرکت‌ها‌ی ملی نفت و گاز و پتروشیمی، کلیه استانداری‌ها‌، سازمان صنایع ملی ایران، جمعیت هلال احمر، شهرداری‌ها‌، سازمان تامین اجتماعی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، دفتر رئیس جمهور، دفتر رئیس قوه قضاییه، دفتر معاون رئیس جمهور، دیوان محاسبات کشور، اداره قوانین مجلس شورای اسلامی، دفتر هیئت دولت، اداره کل حقوقی، اداره کل قوانین و مقررات کشور، اداره کل امور مجلس، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران الزامیست.

همچنین گزینش بانک‌ها‌، شرکت‌ها‌، موسسات دولتی که طبق قانون باید نام آن‌ها‌ ذکر شود، شرکت‌ها‌ و موسسه‌ها‌یی که کل یا بخشی از بودجه آن‌ها‌ از بودجه عمومی فراهم می‌شود، کارکنانی که مامور فعالیت در دستگاه‌ها‌یی می‌شوند که تحت نظر قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش قرار ‌دارند یا به آن‌ها‌ منتقل می‌شوند و در آخر گزینش کلیه نهاد‌ها‌ی انقلاب اسلامی منطبق بر قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

قانون و ضوابط عمومی گزینش و استخدام

بر اساس ماده ۲ قانون گزینش، استخدام کارکنان آموز‌ش و پر‌ورش، مدرسه‌ها‌ی غیرا‌نتفاعی، سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها‌ی پیرو مانند داوطلبین مرکزها و دانش‌سراهای تر‌‌بیت معلم، بورسیه شدگان داخلی و خارجی، اعزام ماموران ثابت، ماموران و منتقلان دیگر دستگاه‌ها‌ جهت مشاغل آموزشی و غیرآموزشی، علاوه بر اینکه به یک سری شروط اولیه استخدام مانند دارا بودن شایستگی و صلاحیت علمی، و هم چنین توانایی روحی و جسمی نیاز دارد، تابع یک سری اصول و شرایط عمومی و کلی گزینش اخلاقی، اعتقادی و سیاسی دیگر نیز به شرح زیر است:

۱- اعتقاد داشتن به دین روشنگر اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۲- التزام عملی نمودن به احکام دین اسلام.

۳- معتقد بودن به ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور.

۴- مشهور نبودن به فساد اخلاقی و آشکار انجام دادن گناه.

۵- نداشتن سابقه در وابستگی به تشکیلات و طرفداری از حزب‌ها‌، سازمان‌ها‌ و گروه‌ها‌یی که مخالفت ‌آن‌ها‌ با قانون از سمت مقامات صالحه گزارش شده است یا می‌شود، مگر اینکه توبه کنند و توبه‌شان ثابت شود.

۶- نداشتن سابقه محکومیت کیفری موثر.

۷- نداشتن سابقه اعتیاد به مواد مخدر.

سایر نکات قانونی

قابل ذکر است که اقلیت‌ها‌ی مذهبی که در قانون اساسی تصریح شده‌اند نیز از لحاظ عملی و با رعایت و انجام قوانین و مقررات مربوط، تابع و مطیع شرایط خاصی هستند و نباید آشکارا احکام اصلی را نقض کنند.

همچنین بر اساس تبصره ۲ این ماده، استخدام ایثارگران در اولویت قرار دارد و هنگامی که استخدام و گزینش با محدود بودن ظرفیت و فراوانی متقاضیان مواجه باشد، ملاک‌ها‌یی که بر سایر ضوابط اولویت و تقدم دارند مانند مناطق محروم، فعالیت و شرکت در نهاد‌ها‌ی انقلاب، حضور در نماز جمعه، داشتن پوشش چادر برای خواهران برای گزینش اعمال می‌شود.

مطابق تبصره ۳ نیز تشخیص دادن بند ۵ مسئولیت وزارت اطلاعات و در بقیه موارد مسئولیت هیئت عالی گزینش است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قانون گزینش، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون قانون گز‌ینش پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

 

 منبع : قانون گزینش

 

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

اسناد تجاری

موضوعی که در این مقاله می‌خواهیم راجع به آن صحبت کنیم اسناد تجاری می‌باشد. پیش از بیان هر نکته و مطلبی در این خصوص باید به تعریف سند تجاری بپردازیم. در مواد قانونی بیان شده است که سند تجاری نوشته‌ای است که در مقام دفاع یا دعوا می‌توان به آن استناد کرد و همچنین این امکان وجود دارد که از طریق سند مواردی مثل عمل حقوقی و یا یک قرارداد و یا یک تعهد را اثبات کرد.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع : اسناد تجاری

طبقه‌بندی اسناد

در خصوص اسناد طبقه‌بندی‌های متعددی وجود دارد یکی از این طبقه‌بندی‌ها تقسیم اسناد به اسناد عادی و رسمی می‌باشد و همان طور که گفته شد این طبقه‌بندی تنها طبقه‌بندی اسناد نیست. طبقه‌بندی‌ای که موضوع مورد بحث ماست تقسیم اسناد به اسناد تجاری و اسناد غیر‌تجاری می‌باشد.

بررسی اسناد رسمی و عادی

اگر بخواهیم تعریفی از این دو سند ارائه دهیم باید به تفاوت آن‌ها با یکدیگر اشاره کنیم چرا که در این صورت تعریف آن‌ها ملموس‌تر خواهد بود. تفاوتی که این دو سند با یکدیگر دارند از این قرار است که سند رسمی در دفاتر ثبت اسناد و املاک تنظیم می‌شود ولی سند عادی را افراد عادی تنظیم می‌کنند. یعنی دفاتر ثبت اسناد و املاک برای تنظیم سند رسمی صلاحیت دارند و دقیقا مطابق مواد قانونی اقدام به تنظیم سند رسمی می‌کنند و این در حالی است که در خصوص سند عادی افراد عادی می‌توانند به تنظیم آن اقدام کنند. به این صورت که بدون هیچ گونه دخالتی از سوی ماموران رسمی در دفاتر املاک اسناد عادی مانند مبایعه‌نامه را تنظیم می‌کنند.

توصیه می‌کنیم مقاله سند عادی را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله سند رسمی را مطالعه نمایید.

بررسی اسناد تجاری و غیرتجاری

پیش از بیان هر مطلبی باید بیان کنیم که منظور از اسناد تجاری چه نوع سندی می‌باشد. منظور ما از اسناد تجاری اسنادی چک، برات و سفته می‌باشد. از این اسناد در روابط بازرگانی استفاده می‌شود. نکته بسیار مهمی که حتما باید به آن توجه کرد این است که در معنای خاص اسناد تجاری‌ای که مورد حمایت قانونگذار قرار می‌گیرد اوصاف و ویژگی‌های خاصی را دارند که در ادامه به بررسی اوصاف و ویژگی‌های خاص آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی اسناد تجاری

اسناد تجاری در معنای خاص قابل نقل و انتقال می‌باشند

شخصی که دارنده سند تجاری است به سبب این ویژگی می‌تواند سند تجاری را در اختیار شخص دیگری قرار بدهد و این کار با سهولت انجام می‌شود.

شرایط شکلی خاص اسناد تجاری

اهمیت شرایط شکلی اسناد تجاری به این جهت است که اگر در تنظیم اسناد تجاری این شرایط رعایت نشود سند مذکور حمایت قانون را نخواهد داشت. همانطور که مشاهده می‌کنید اگر یک سری شرایط رعایت نشود سند مذکور همچنان سند باقی خواهد ماند و تنها ضمانت اجرا این خواهد بود که مانند اسناد تجاری که شرایط را رعایت می‌کنند مورد حمایت قانون قرار نمی‌گیرند.

در ادامه سفته را از لحاظ شرایط شکلی مورد بررسی قرار می‌دهیم. در خصوص سفته باید توجه کنیم که تاریخ صدور سفته تاریخ پرداخت آن و همچنین مبلغ باید تماماً به حروف نوشته شود. این یکی از شرایط شکلی در خصوص سفته بود که اگر رعایت نشود سفته دیگر سند تجاری محسوب نمی‌شود و مورد حمایت خاص قانون قرار نمی‌گیرد و از آن تنها به عنوان یک سند مدنی استفاده می‌شود.

اسناد تجاری از مزایای قانونی خاص برخوردارند

کسی که سند تجاری را در دست دارد در صورتی که بخواهد دعوایی را اقامه کند حق انتخاب دارد در خصوص دادگاه‌هایی که می‌تواند به آن‌ها مراجعه کند. همانطور که می‌دانیم شخصی که خواهان است یعنی شخصی که می‌خواهد دعوا را اقامه کند باید به دادگاه صالح رجوع کند. در خصوص اسناد تجاری این امتیاز برای دارندگان آن‌ها وجود دارد که می‌توانند به دادگاه محل اقامت خوانده مراجعه کنند. منظور از خوانده شخصی است که دعوا قرار است بر علیه او اقامه شود. همچنین این امکان را دارند که به دادگاهی رجوع کنند که در محل ثبت سند واقع شده است. همچنین این امکان برای آن‌ها وجود دارد که به دادگاهی مراجعه کنند که گواهی عدم پرداخت در حوزه آن صادر گشته است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اسناد تجاری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون اسناد تجاری پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

 

منبع : اسناد تجاری

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

در سال‌های اخیر جرایم مرتبط با مواد مخدر رواج بیشتری یافته است. مواد مخدر به هر ماده خالص یا ترکیب شده‌ای گفته می‌شود که باعث اعتیاد و وابستگی افراد می‌شود، به همین دلیل مواد مخدر می‌تواند تاثیر بسیار مخربی بر روی بدن انسان بگذارد. قانون‌گذار همواره به منظور جلوگیری از افزایش جرایم مرتبط با مواد مخدر، برای مرتکبین مجازات‌هایی را پیش‌بینی کرده است. در ادامه به بررسی جریمه مصرف مواد مخدر و همچنین بررسی مواد قانونی مربوط به آن مطابق قانون مبارزه با مواد مخدر می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع : جریمه مصرف مواد مخدر

استعمال مواد مخدر

طبق ماده ۱ قانون مبارزه با مواد مخدر مصرف مواد مخدر به هر شکل و طریقی جرم محسوب شده مگر در مواردی که قانون استثنا نموده باشد.
منظور از مصرف مواد مخدر هر گونه عملی است که نتیجه‌اش ورود مواد مخدر به بدن می‌باشد. استعمال مواد مخدر به طرق مختلفی صورت می‌گیرد.
برای تحقق جرم استعمال مواد مخدر لازم نیست که این کار به دفعات و در طول زمان صورت گیرد، به همین دلیل با یک بار کشیدن مواد مخدر، جرم استعمال هم صورت می‌گیرد.

مجازات معتادان | جریمه مصرف مواد مخدر

معتادانی که اعتیاد را ترک یا درمان ننمایند مجرم هستند و معتادان به مواد مخدر و روان‌گردان و متجاهر به اعتیادی که از تکالیف ناظر بر ترک اعتیاد تخلف نمایند، به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه محکوم می‌گردند.

استعمال مواد مخدر توسط افراد غیر معتاد | جریمه مصرف مواد مخدر

طبق ماده ۱۹ قانون مبارزه با مواد مخدر استعمال مواد مخدر توسط افراد غیر معتاد جرم محسوب شده و برای آن هم مجازات تعیین شده است. مرتکبین این جرم به بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا پنج میلیون ریال جزای نقدی و یا به پنجاه تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و دو تا ده میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌گردند.

دایر و یا اداره کردن مکانی به منظور استعمال مواد مخدر یا روان گردان‌های صنعتی غیر‌دارویی

طبق ماده ۱۴ قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات مرتکبین پنج تا ده میلیون ریال جریمه نقدی و بیست تا هفتاد و چهار ضربه شلاق و یک تا دو سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی می‌باشد.
البته مجازات تکرار این جرم، دو تا چهار برابر مجازات بار اول خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات مصرف مواد مخدر، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مجازات مصرف مواد مخدر پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

 

منبع : جریمه مصرف مواد مخدر

 

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

تفویض اختیار

در همه ادارات دولتی و خصوصی دیده ‌می‌شود که برخی از کارمندان آن اداره دارای مقام‌ بالاتری هستند و اختیارات بیشتری دارند. این افراد در واقع دارای مدارک تحصیلی با رتبه‌های بالاتری ‌می‌باشند و از آنجا که تخصص‌های ارزشمندی دارند در اداره نیز صاحب اختیارات بیشتری هستند. اما در برخی موارد دیده ‌می‌شود که فرد دارای اختیار از پس تمام اموری که به او محول شده است شخصا بر ‌نمی‌آید که در این صورت قوانین به خصوصی برای او وضع خواهند گردید. در ادامه توضیحات مختصری را در خصوص تفویض اختیار ارائه نموده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : تفویض اختیار

تفویض اختیار چیست‌‌ ؟

شاید شما نیز بارها شنیده باشید که افراد ‌می‌توانند تفو‌یض اختیار کنند ولی ندانید که معنی اینکار چیست که در این مورد باید بگوییم هرگاه فردی اختیارات بسیار زیادی دارد امور بیشتری به او محول ‌می‌شود‌ ولی ممکن است نتواند تمام این امور را به تنهایی به انجام برساند که در این صورت قانون به او اجازه ‌می‌دهد بخشی از اختیارات خود را به معاون یا مشاور خود بدهد تا بتواند به تمام امور رسیدگی کند و آن‌ها را به سرانجام برساند که در این صورت ‌می‌گویند فرد تفو‌یض اختیار نموده است.

برای مثال یک وزیر وظیفه دارد که ‌تمام امور مربوط به وزارت خانه را به انجام برساند اما از آنجایی که انجام این امور توسط او ممکن نیست او بخشی از اختیارات خود را به معاون یا همکارانش ‌می‌دهد تا در انجام امور به او کمک کنند و در واقع تفو‌یض اختیار ‌می‌نماید.

شرایط صحت تفویض اختیار

برای اینکه تفو‌یض اختیار صحیح باشد و به درستی انجام گیرد فرد ‌می‌بایست شرایط آن را در نظر بگیرد و به خوبی به آن‌ها عمل کند. شرایط صحت تفو‌یض اختیار به شرح زیر ‌می‌باشند:

  • فرد ‌می‌بایست تنها بخشی از اختیارات خود را به فرد دیگر بدهد و در صورتی که همه اختیاراتش را به فرد دیگر بدهد تفو‌یض اختیار نکرده است و این به معنای استعفای او تلقی ‌می‌شود.
  • فرد ‌نمی‌تواند اختیارات اساسی خود که فقط مختص جایگاه او هستند را به شخص دیگری محول کند، برای مثال یک رئیس جمهور ‌نمی‌تواند اداره امور کشور را به افراد دیگر واگذار نماید.
  • فرد ‌می‌بایست تفو‌یض اختیار را به صورت کتبی انجام دهد زیرا فردی که به او اختیارات داده ‌می‌شود در واقع دچار افزایش صلاحیت شده است و ‌می‌بایست حتما افزایش صلاحیت او به صورت کتبی انجام گیرد.

تفویض اختیار پس از فوت فرد

اگر فردی که اقدام به تفو‌یض اختیار نموده است فوت کند طبق قانون تمام اختیاراتی که به معاون یا همکارش واگذار کرده از او سلب ‌می‌شوند زیرا این اختیارات در صورت فوت فرد دیگر وجود ندارند و ‌می‌بایست جایگاه او به صورت قانونی به فرد دیگری برسد.

سوالات متداول

آیا ‌می‌توان تمام اختیارات را تفو‌یض نمود‌‌ ؟

خیر تنها بخشی از اختیارات قابل تفو‌یض هستند.

تفو‌یض اختیار به صورت کتبی انجام ‌می‌شود یا شفاهی‌‌ ؟

تفو‌یض اختیار حتما کتبی صورت ‌می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تفو‌یض اختیار، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تفو‌یض اختیار پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

منبع : تفویض اختیار

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

بیمه تامین اجتماعی

آیا می‌دانید نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی به چه صورت است؟ و آیا می‌دانید که می‌توان به صورت غیر‌حضوری و بدون بیرون رفتن از خانه این کار را انجام داد؟ از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت بیمه ممکن است این باشد که بدون حاضر شدن در شعب تامین اجتماعی بتوان این کار را انجام داد و بیمه را پرداخت کرد. ما در ادامه با چگونگی پرداخت این بیمه و روش‌های مختلف پرداخت آشنا می‌شویم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : پرداخت بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی

در توضیح بیمه می‌توان اینطور گفت که می‌تواند یک تضمینی برای زندگی آتی افراد محسوب شود. یکی از سازمان‌های مهم بیمه، سازمان بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.

بیمه‌های تامین اجتماعی تقسیم می‌‌شود به بیمه اجباری، خویش فرما و بیمه‌های خاص و بیمه اجباری. همان طور که از اسم بیمه اجباری و بیمه خویش فرما پیداست، این دو با هم تفاوت دارند و یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن دو در پرداخت بیمه توسط شخص و دولت می‌باشد.

بیمه شدگان اجباری به صورت شخصی بیمه خود را پرداخت نمی‌کنند بلکه کارفرمایان لیست بیمه را به صورت ماهانه برای آن‌ها رد می‌کنند.

نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی

پرداخت بیمه به چند صورت امکان‌پذیر است که در ادامه به توضیح هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

عابربانک‌ها

در این روش شما مجاز به مراجعه به یکی از دستگاه‌های عابربانک رفاه، ملی، صادرات، کشاورزی، ملت، تجارت و سپه می‌باشید. البته نحوه پرداخت حق بیمه در هر یک از این عابربانک‌ها تفاوت به خصوصی ندارد.

به کمک این روش شما تنها با استفاده از رمز اول بانکی خود قادر به پرداخت حق بیمه بدون نیاز به رمز پویا می‌باشید.

نکته‌ای که در اینجا لازم به ذکر است این است که اصلا مهم نیست که کارت بانکی شما مربوط به کدام بانک است زیرا همه کارت‌های عضو شتاب در عابربانک‌ها قابلیت پرداخت حق بیمه را دارند.

نکته بعدی این است که حتما دقت داشته باشید که شناسه پرداخت و مبلغ را درست وارد نمایید و در هنگام نوشتن شناسه پرداخت به هیچ وجه از خط فاصله استفاده نکنید.

در آخر برای اطمینان بیشتر از رسیدی که از بانک دریافت می‌کنید کپی بگیرید.

سایت بانک ملت

این روش یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای پرداخت بیمه می‌باشد. برای این کار ابتدا وارد سایت بانک ملت شده و گزینه بانکداری الکترونیک را انتخاب کنید. پس از آن گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان‌ها را انتخاب نمایید و بعد سازمان تامین اجتماعی را انتخاب کنید.

در اینجا باید اطلاعاتی که از شما خواسته شده است را وارد کنید و بعد از آن وارد عملیات پرداخت شوید. در این قسمت عملیات پرداخت باید از رمز پویا یا همان رمز یک بار مصرف استفاده نمایید.

اطلاعات را وارد کرده و بعد از آن گزینه صحت اطلاعات تایید می‌گردد را انتخاب کرده و گزینه تایید را بزنید و بعد از آن وارد صفحه پرداخت الکترونیکی بانک ملت شوید.

استفاده از تلفن همراه

یکی دیگر از ساده‌ترین روش‌ها برای پرداخت بیمه استفاده از کد‌های دستوری می‌باشد. تنها باید کد مخصوص را وارد کرده و گزینه پرداخت الکترونیکی حق بیمه سازمان تامین اجتماعی را وارد کنید. پس از آن باید اطلاعات قبض را ثبت کرده و بعد با هر یک از کارت‌های عضو شتاب پرداخت خود را انجام دهید.

تلفن بانک رفاه | پرداخت بیمه تامین اجتماعی

در این روش شما به رمز پویا احتیاج دارید. با تلفن شماره تلفن بانک رفاه را شماره گیری نمایید. بعد از آن به راهنمایی‌های اپراتور گوش داده و کارهایی را که می‌گوید طبق درخواست خود انجام دهید. بعد از تمام کارها و پرداخت مبلغ بیمه، یک کد پیگیری برای شما خوانده می‌شود که حتما آن را یادداشت نمایید.

شعب سازمان تامین اجتماعی | پرداخت بیمه تامین اجتماعی

اگر به هر دلیلی نتوانستید با یک از روش‌های گفته شده حق بیمه خود را پرداخت کنید آخرین کار مراجعه به یکی از شعب سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه تامین اجتماعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

منبع : پرداخت بیمه تامین اجتماعی

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

دعوای ملکی

امروزه معاملات املاک یکی از معاملات پر ریسک و پر دردسر محسوب می‌شود. بیشتر پرونده‌های حاضر در دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و مراکز قضایی مربوط به دعاوی ملکی می‌باشد. این دعاوی و پرونده‌ها می‌تواند ناشی از این باشد که فرد مورد سوء‌استفاده قرار گرفته و یا ناشی از عدم آگاهی خریدار و فروشنده از قوانین و موازین حقوقی باشد. برای فهم آسان این مطالب و بررسی بیشتر راجع به موضوع دعوای ملکی و انواع آن در ادامه توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : دعوای ملکی

دعوای ملکی

موضوع این گونه دعاوی مربوط به املاک است. دعاوی ملکی به سه دسته حقوقی و ثبتی و کیفری تقسیم می‌شود که به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

دعاوی ملکی حقوقی

دعاوی ملکی غالبا حقوقی هستند و برای اقامه دعوا باید به دادگاه حقوقی مراجعه و طبق قانون آیین دادرسی مدنی پیش برویم. در ادامه به بررسی انواع این دعاوی ملکی حقوقی می‌پردازیم.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل ملکی را مطالعه نمایید.

الزام به تنظیم سند رسمی

وقتی که ملک غیر‌منقولی از شخصی به شخص دیگر به وسیله خرید و فروش و مانند آن منتقل می‌شود باید برای مالک جدید سند رسمی تنظیم شود، زیرا کسی مالک شناخته می‌شود که سند رسمی داشته باشد. گاهی اوقات برخی از فروشندگان ملک به دلایلی برای تنظیم سند حاضر نمی‌شوند که خود این موضوع موجب شکایت خریدار می‌شود.

دریافت و درخواست اجرت‌المثل | دعوای ملکی

این دعوی مربوط به تخلیه ملک توسط مستاجر در زمان مشخص است. در اینجا مبلغ معین شده به عنوان ضرر و زیان عدم تخلیه ملک که در اجاره‌نامه قید شده را می‌توان از این طریق پیگیری کرد.

ابطال قرارداد

این دعوی مربوط به زمانی است که مشکلی در قرارداد ملکی به وجود آمده که یکی از طرفین رضایت به ابطال آن ندارد ( یعنی یک طرف راضی نیست که معامله از بین برود ).

مطالبه سرقفلی و در اختیار داشتن حق کسب و پیشه

در قرارداد‌های سرقفلی که اتکا به مشتریان وفادار و خوش نام دارد، حق کسب و پیشه معین می‌شود. حالا اگر فرد بخواهد قرارداد را فسخ کند یا دستور به تخلیه ملک دهد باید این حق را برای مستاجر در نظر بگیرد.

از دیگر دعاوی ملکی حقوقی، دعاوی مربوط به الزام به دریافت صورت‌مجلس تفکیکی برای ساختمان‌هایی با واحد‌های مستقل و چندگانه، الزام به دریافت پایان کار، فسخ قراردادهایی که از نظر قانونی مشکل دارند، افزایش یا کاهش میزان اجاره‌بها بر اساس عرف جامعه می‌باشد.

دعاوی ملکی ثبتی | دعوای ملکی

حوزه و محدوده این گونه دعاوی را نمی‌توان خارج از دعاوی حقوقی دانست اما به دلیل اهمیت دعاوی ملکی ثبتی این دسته را جداگانه بیان می‌کنیم.

دعاوی ملکی ثبتی بیشتر مربوط به سند ملک می‌باشد بنابراین ماهیت اینگونه دعوا مربوط به حوزه اسناد و املاک است.

از انواع دعاوی ثبتی می‌توان به ابطال سند رسمی، ابطال سند مالکیت معارض، توقیف عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار و افراز ملک، اجرای ثبت و مانند آن اشاره کرد.

دعاوی ملکی کیفری

این دعاوی مربوط به زمانی می‌باشد که هنگام معامله جرم هم اتفاق افتاده است. مرتکب با آگاهی و دانش کامل نسبت به مواد حقوقی و با علم براینکه عمل او جرم است این کار را انجام می دهد. تقریبا می‌توان گفت قاطبه دعاوی ملکی کیفری مربوط به کلاهبرداری و فروش مال غیر می‌باشد.

بنابراین ماهیت این گونه دعاوی مربوط به ارتکاب جرم توسط افراد می‌باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل کیفری را مطالعه نمایید.

از موارد دعاوی ملکی کیفری می‌توان جرم جعل کردن اسناد ملکی به منظور فریب و کلاهبرداری دیگران، فروش غیرقانونی اموال افراد به یک یا چند فرد دیگر، جرم استفاده و به کارگرفتن سند جعلی در رابطه با معاملات ملکی، خرید و فروش و معامله معارض، تحقق جرم کلاهبرداری در رابطه با خرید و فروش و معاملات ملک و مسکن و … را نام برد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع دعوا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون دعوای ملکی پاسخ دهند .

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

منبع : دعوای ملکی

 

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

شورای روستا

در هر شهر یا روستایی برای اینکه بتوان کمبودها را جبران نمود و در جهت آبادانی آن منطقه قدم برداشت می‌بایست افرادی صالح را انتخاب کرد تا در این امور به اهالی روستا کمک کنند. این افراد نهادهایی را برای برنامه ریزی و هدایت بهتر امور ایجاد می‌کنند که هر کدام وظایف به خصوص خود را دارند. در ادامه قصد داریم توضیحات مفصلی را در خصوص شورای روستا ارائه نماییم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : شورای روستا

شورای روستا

همانطور که‌ می‌دانید روستا به منطقه کوچکی گفته می‌شود که به آبادانی شهر نیست و همچنین‌ جمعیت کمتری دارد. از آنجایی که روستا امور زیادی دارد و باید برای آبادانی و رفع کمبود‌های آن‌ تلاش کرد انتخاباتی در آن برگزار می‌شود و مردم روستا چند نفر از افراد صالح را به عنوان ‌‌شو‌رای روستای خود انتخاب می‌کنند تا به تمام امور روستا رسیدگی کند.

تعداد نفرات ‌شو‌را با توجه به میران جمعیت آن روستا انتخاب می‌شود و برای روستاهایی که تا هزار و پانصد نفر جمعیت دارند سه ‌عضو و برای روستاهایی با بیشتر از ۱۵۰۰ نفر جمعیت پنج نفر به عنوان ‌اعضای شو‌را انتخاب خواهند گردید.

وظایف شورای روستا

‌‌شو‌رای روستا دارای وظایف متعددی است و می‌بایست به امور زیادی رسیدگی کند. در ادامه وظایف اصلی و مهم ‌‌شو‌رای روستا شرح داده شده است:

  • ‌‌شو‌رای روستا می‌بایست دقت کند که مقامات مربوطه تصمیمات اخذ شده را به خوبی انجام دهند.
  • ‌‌شو‌رای روستا باید برای رفع نیاز‌ها و کمبود‌های روستا تلاش کند و پیشنهاداتی ارائه نماید.
  • ‌‌شو‌رای روستا وظیفه دارد یک گردهمایی کلی تشکیل دهد و دوبار در سال به واسطه این‌گردهمایی نظرات مردم و پیشنهادات مقامات را دریافت کند.
  • ‌شو‌را باید به پروژه‌های در حال اجرا برای روستا نظارت کند و آن‌ها را به خوبی اجرا نماید.
  • ‌شو‌را می‌بایست با مقامات ذی ربط همکاری کند تا طراحی تاسیسات عمومی و ساخت ادارات در روستا به خوبی انجام‌ گیرد و امکانات رفاهی مردم روستا فراهم گردد.
  • یکی از وظایف ‌شو‌را امداد رسانی در مواقع بروز حوادث طبیعی یا غیر طبیعی می‌باشد. ‌شو‌را می‌بایست با کمک دهیاری در حین بروز حوادثی مثل سیل، زلزله، جنگ و… به اهالی روستا کمک کند.
  • تلاش کردن برای رفع اختلافات و دعاوی میان اهالی روستا.
  • ‌شو‌را باید برای برقراری نظم و امنیت در روستا با نیروی انتظامی همکاری نماید.
  • ‌شو‌را می‌بایست شکایات اهالی روستا را پیگیری نماید.
  • فراهم آوردن زمینه مشارکت مردم در ساخت کتابخانه، مراجع علمی، فرهنگی، درمانی و…
  • ‌شو‌را می‌بایست یک دهیار صالح را برای مدت چهار سال در روستا انتخاب کند.
  • توسعه اشتغال در روستا.
  • ‌شو‌را باید نظارت کافی بر بهره برداری از باغ‌ها و مزارع کشاورزی روستا داشته باشد.
  • ‌شو‌را می‌بایست بر اموال و دارایی‌های روستا نظارت کند و در حفظ ادارات عمرانی و تاسیسات عمومی کوشا باشد.

نکته مهم: اگر ‌عضو شو‌را فوت کند ما بین مردم دوباره انتخابات می‌شود و ‌‌فرد دیگری انتخاب شده و وظایف ‌‌عضو قبلی را به انجام می‌رساند.

سوالات متداول

چند نفر عضو ‌شو‌را برای روستاهای زیر ۱۵۰۰نفر انتخاب می‌شود ؟

برای روستاهایی که تا ۱۵۰۰ نفر جمعیت دارند ۳ نفر ‌شو‌را انتخاب می‌شود.

حفظ دارایی و اموال مربوط به خزانه روستا وظیفه کیست ؟

حفظ دارایی‌های روستا به عهده ‌شو‌را می‌باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شورای روستا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون شورای روستا پاسخ دهند.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید یا می توانید مقالات مجله حقوقی وکیل دات کام را مطالعه نمایید.

 

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

منبع : شورای روستا

 

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

وکیل کیفری

در اموری مانند سرقت، خیانت در امانت، جعل، استفاده از سند مجعول و مواردی از این قبیل نیاز به اقامه دعوای کیفری می‌باشد. در این امور اشخاص به وکیل کیفری وکالت می‌دهند تا از آن‌ها دفاع کند. با توجه به اصل ۳۵ قانون اساسی طرفین یک دعوا در هر دادگاهی که باشند می‌توانند برای خودشان وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند امکانات برای آن‌ها فراهم می‌گردد که بتوانند وکیل داشته باشند و با توجه به این اصل می‌توانیم متوجه اهمیت نقش وکیل شویم.

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع : وکیل کیفری

وکیل کیفری کیست ؟

وکیل کیفری در واقع شخصی است که تحصیلات دانشگاهی خود را به اتمام رسانده و همچنین در آزمون کانون وکلا شرکت کرده و توانسته است پروانه معتبر وکالت را دریافت کند. این شخص به طور قطع باید در زمینه کیفری و جزایی تسلط داشته باشد و با قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری به طور کامل آشنایی داشته باشد. در واقع باید شغل وکالتش در زمینه جزایی و کیفری تمرکز داشته باشد.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل پایه یک دادگستری را مطالعه نمایید.

ویژگی‌های وکیل کیفری

ضمن تمام مواردی که پیش‌تر به آن اشاره شد باید به این نکته توجه کرد که وکلا برای اینکه بتوانند به بهترین شکل ممکن از موکلین خود در محاکم دفاع کنند باید سخنور متبحری باشند.
علاوه بر ضرورت وجود دانش در زمینه‌های یاد شده تجربه وکیل کیفری نیز اهمیت بسزایی دارد. به عبارت دیگر او باید بتواند در جهت احقاق حقوق موکل خود قوانین را به کار بگیرد. بنابراین اگر وکیل کیفری در این زمینه تخصص نداشته باشد ممکن است ضرر غیر‌قابل جبران مالی و جانی متوجه موکل بشود.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل حقوقی را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل مالیاتی را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل ملکی را مطالعه نمایید.

تعداد وکلا در جرایم کیفری

مبحث تعداد وکلا در دعاوی کیفری به سبب آثار مهمی که به دنبال دارند توسط قانون‌گذار مورد توجه قرار گرفته است. نکته حائز اهمیت این است که تعداد وکلای طرفین در مرحله رسیدگی در دادگاه می‌تواند به طور همزمان حداکثر سه وکیل باشد و اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که در جرائمی که رسیدگی به آن‌ها در صلاحیت دادگاه کیفری یک می‌باشد می‌توان حداکثر سه وکیل معرفی کرد و در مرحله تحقیقات مقدماتی تعداد وکلایی که می‌توانید معرفی کنید یک وکیل است.

دعاوی کیفری چیستند ؟

به دعوایی کیفری یا جزایی گویند که در عالم حقوق آن عمل جرم تلقی بشود و برای آن مجازات تعیین شده باشد مثل قتل.

رایج‌ترین دعاوی کیفری

دعاوی کیفری طیف گسترده‌ای را به خودشان اختصاص داده‌اند. اما در میان همه آن‌ها دعاوی کیفری شایعی وجود دارد به عنوان مثال دعوای خیانت در امانت، کلاهبرداری، فروش مال غیر، قتل اعم از قتل عمدی و غیرعمدی، سرقت اعم از سرقت تعزیری و سرقت حدی، دیه، ضرب و جرح، فوت و جراحات در اثر تصادفات رانندگی، تهدید، آدم‌ربایی، مزاحمت تلفنی، جرایم مواد مخدر و مشروبات الکلی، جرایمی در خصوص جعل و استفاده از سند مجعول و مواردی از این قبیل.

تفاوت وکیل در امور کیفری و امور حقوقی

وکالت در امور حقوقی و کیفری در خصوص شیوه و اصول وکالت مشابه یکدیگر می‌باشند اما از نظر قوانین و آیین دادرسی تفاوت‌هایی بنیادین بین این دو حوزه مشاهده می‌شود. به عنوان مثال مرحله تحقیقات مقدماتی، زمانی که با امور کیفری و جزایی رو به رو هستیم در دادسرا انجام می‌شود. به این ترتیب وکیل کیفری باید به دادسرا مراجعه کند ولی در خصوص امور حقوقی به این شکل نیست. به عبارت دیگر تحقیقات مقدماتی وجود ندارد. بنابراین وکیل کیفری با اشخاصی نظیر دادیار، دادستان، نماینده دادستان و سایر مقامات قضایی در ارتباط می‌باشد در حالی که در خصوص امور حقوقی وکیل در ارتباط با قاضی دادگاه و اجرای احکام است.

نکته

با توجه به نتایج پرونده‌های کیفری و تفاوت آن با پرونده‌های حقوقی می‌توان گفت که آثار احکام کیفری از حساسیت و اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشند. به طور مثال ما در پرونده‌های کیفری با محکومیت‌هایی مثل اعدام و شلاق و قطع عضو رو به رو هستیم در حالی که در پرونده‌های حقوقی چنین تصمیماتی گرفته نمی‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص انواع دعوا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون انواع دعوا پاسخ دهند .

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

منبع : وکیل کیفری

 

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

با شنیدن خیانت در امانت چه چیزی در ذهنتان نقش می‌بندد؟ این جرم یکی از رایج‌ترین جرایم در داسرا‌ها می‌باشد. معمولا در این زمانه افراد کمی پیدا می‌شوند که به فرد دیگری اعتماد کنند و بخواهند مال یا پول خود را نزد آن‌ها به امانت بگذارند. اما عده کمی هم هستند که اعتماد می‌کنند که گاهی این اعتماد موجب پشیمانی آن‌ها می‌گردد. در این موقعیت باید بدانیم که چه کاری باید انجام دهیم تا به حق خود برسیم و ما در ادامه به این مطلب می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

منبع : خیانت در امانت

جرم خیانت در امانت

این جرم در زمره جرایمی قرار دارد که هم در قرآن و آیات و روایات و هم در قانون برای آن مجازات قرار داده‌اند.

خیانت به معنای پیمان‌شکنی و نقض عهد امانت‌داری می‌باشد و امانت در اصطلاح عبارت از مالی است که به وسیله مالک یا قائم مقام یا وکیل وی به شخص دیگری سپرده می‌شود.

خیانت در امانت در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده و برای مجرم مجازات تعیین شده (حبس از شش ماه تا سه سال) مجرم خسارت زیان دیده را هم باید جبران نماید.

خیانت در امانت عبارت است از انجام اعمالی توسط امین بر روی مالی که به وی سپرده شده که اگر با سوء‌نیت امین همراه باشد برای وی مجازات در پی دارد. از مصادیق این اعمال که موجب مجازات امین می‌گردد می‌توان استعمال، تصاحب، تلف یا مفقود نمودن را نام برد.

استعمال

به معنای استفاده کردن می‌باشد. فرض کنید کسی جواهراتش را به دوستش بسپارد تا از آن استفاده کند ولی آن دوست آن را به دیگران قرض دهد یا خودش استفاده کند.

تصاحب

امین ادعای مالکیت نماید یا با آن به مثابه مالک برخورد نماید.

اتلاف

تلف یا نابود کردن مال امانی، یکی دیگر از گونه‌های ارتکاب این جرم می‌باشد.

مفقود کردن

امین بدون این که مال امانی را تلف نماید، سبب عدم دسترسی مالک به آن مال شود.

مال در چه صورتی امانت محسوب می‌شود ؟

مهم‌ترین مسئله در ارتکاب یا عدم ارتکاب این جرم این است که ثابت شود مالی که تلف، تصاحب، استعمال یا مفقود شده است، پیش کسی به امانت گذاشته شده باشد و برای محرز شدن این عمل باید این را در نظر بگیریم که آن مال یا پول باید توسط مالک یا متصرفی که تصرفش قانونی و مشروع بوده به شخص امین سپرده باشد تا به تبع آن سپردن آن شخص نیز مشروع و قانونی بوده باشد.

هرگاه سارق، غاصب یا امثال آن مالی را به امین بسپرند و آن مال در نزد امین تلف، مفقود، استعمال و یا تلف شود، این جرم رخ نداده است.

همچنین باید در نظر داشت که برای امانت بودن مالی در نزد دیگری، اثبات سپردن مال از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و اگر نتوان وصف سپردن مال را اثبات کرد، در واقع از اساس این جرم منتفی است و نمی‌توان آن را اثبات کرد.

قیاس خیانت در امانت با جرایم مشابه

جرم خیانت در امانت از جرایم مقید است. یعنی حتما باید جرم سبب نتیجه خاصی شود تا آن جرم از نظر قانونگذار ارتکاب یافته باشد. به همین جهت متضرر شدن مالک یا متصرف بر اثر جرم، لازمه تحقق این می‌باشد. اما جرم کلاهبرداری این گونه نیست و همیشه هم معطوف به نتیجه نیست، نتیجه جرم کلاهبرداری، بردن مال غیر است و در کلاهبرداری متهم با توسل به اقدامات متقلبانه، مال غیر را به دست می‌آورد. در صورتی که در جرم خیانت در امانت زیان دیده از جرم، با میل و رضای خود مال خود را در اختیار متهم می‌گذارد. تفاوت جرم خیانت در امانت با سرقت این است که در دزدی مرتکب مال غیر را به طور مخفی می‌رباید.

مجازات جرم خیانت در امانت

مجازات مرتکب جرم بر اساس ماده ۶۷۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، حبس از ۶ ماه تا سه سال است. همچنین قانونگذار در ماده ۶۷۳ قانون مجازات، برای سوء‌استفاده از سفید مهر یا سفید امضا، یک تا سه سال حبس تعیین کرده است.

شرایط اثبات جرم خیانت در امانت

جرایم دو دسته هستند مشهود و غیر مشهود. جرم مشهود یعنی در منظر عمومی یا در حضور مأمور اتفاق افتد پس به راحتی قابل تشخیص و اثبات است است. اما جرم غیر‌مشهود همچون خیانت در امانت کار را سخت می‌کند و حتی در مواردی در دادگاه هم نمی‌شود آن را اثبات کرد.

این موارد باید برای دادگاه محرز شود تا حکم به مجازات امین دهد:

1- مورد جرم خیانت در امانت مال باشد.

2- سپردن مال به امین: مال مورد امانت باید به وسیله مالک به امین سپرده بشود.
اثبات این جرم به اصل مال محدود نمی‌شود. بلکه حتی اگر وجه به دست آمده از فروش مال نیز به شخص امین تسلیم شود و نسبت به آن تصرفی انجام پذیرد نیز جرم محقق می‌شود.

3– سپرده شدن مال از طریق قانونی: منظور از متصرف شخصی است که مال را به شکلی در تصرف داشته باشد که بسته به شرایط تصرف، ید وی قانونی شناخته می‌شود.

4- تعلق مال به غیر: بدیهتا فرد نمی‌تواند در خصوص اموال خود مرتکب چنین جرمی شود. همانطور که می‌دانیم مالک حتی مختار است مال خودش را ویران کند.

نحوه تنظیم شکایت از جرم خیانت در امانت

ابتدا مالک باید اظهار‌نامه‌ای تنظیم نماید و امانت خود را در آن مطالبه کند. اگر امین خواسته وی را نپذیرفت و امانت را پس نداد می‌توان از طریق دادسرای صالح نسبت به شکایت از این جرم اقدام کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خیانت در امانت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون خیانت در امانت پاسخ دهند .

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

منبع : خیانت در امانت

 

 

 

  • پویا عبدی
  • ۰
  • ۰

وکیل ملکی و اراضی

دعاوی ملکی دعاوی هستند نظیر دعوای الزام به تنظیم سند، دعوای الزام به ایفای تعهد، دعوای الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی، رفع مزاحمت، تخلیه و مواردی از این قبیل. وکیلی که به این دعاوی رسیدگی می‌کند لازم است وکیل ملکی باشد به عبارت دیگر منشاء این گونه دعواها ارتباطی است که میان اموال غیرمنقول و انسان می‌باشد که هر کدام از آن‌ها روند قانونی مربوط به خودشان را دارند آن چیزی که اهمیت دارد دانش و تجربه وکیلی است که این پرونده را به دست می‌گیرد چرا که این دانش و تجربه سرنوشت پرونده را مشخص می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

منبع : وکیل ملکی و اراضی

منظور از ملک چیست ؟

دسته‌بندی‌های بسیاری در خصوص ملک مطرح شده است اما اکثر دعاوی ملکی در خصوص ملک مشاعی و مفروز می‌باشد.

ملک مشاعی

وقتی از ملک مشاعی صحبت می‌کنیم منظور ما ملکی است که مشترک است بین چند نفر. در واقع ملک مشاع بین مالکین است. به عبارت دیگر می‌توان گفت ملکی است که بیش از یک مالک داشته باشد و تمام آن مالکین در تمام جز به جز آن ملک نسبت به سهمی که دارند از حق مالکیت برخوردار باشند.

ملک مفروز

برخلاف ملک مشاعی منظور از ملک مفروز ملکی است که در مالکیت یک شخص قرار گرفته است اعم از اینکه آن شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

حقوق اشخاص در خصوص املاک

حقوقی که اشخاص در حوزه املاک دارند باید مورد توجه وکیل ملکی باشد. در واقع وکیل ملکی وظیفه دارد که به حقوق اشخاص در املاک تسلط داشته باشد تا بتواند از آن‌ها دفاع کند. در مواردی این حقوق مربوط می‌شوند به شخص مالک و در موارد دیگر مربوط می‌شوند به اشخاص ثالث.

حقوق شخص مالک

شخصی که مالک یک ملک است می‌تواند هر گونه تصرفی که می‌خواهد در ملکش انجام دهد. البته مالک باید به یک نکته توجه کند و آن هم این است که تصرف او نباید موجب شود که برای دیگری مزاحمت ایجاد کند. به عبارت دیگر تصرف او باید در حدود متعارف باشد در این صورت هیچ شخص ثالثی ضرر نمی‌کند و از طرفی هم تنها قانون می‌تواند مال را از تصرف مالک خارج کند.
اگر یک ملک شامل گیاهان و درخت‌هایی نیز باشد کلیه آن گیاهان و درخت‌ها که در آن ملک رشد کرده‌اند متعلق هستند به مالک. همچنین میوه‌های آن درختان نیز چنین وضعیتی دارند.

توصیه می‌کنیم مقاله حق مالکیت را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله اثبات مالکیت را مطالعه نمایید.

حقوق شخص ثالث

منظور ما از حقوق شخص ثالث حقوق آن شخص در ملک دیگری می‌باشد مانند حق وقف، حق ارتفاق، حق انتفاع و مواردی از این قبیل که می‌توان از آن‌ها به عنوان دعاوی شایع نیز یاد کرد.

خصوصیات وکیل ملکی

آن چیزی که در درجه اول اهمیت دارد دانش و تجربه شخص می‌باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تمام وکلای دادگستری می‌توانند در تمام پرونده‌های ثبتی، کیفری، حقوقی، ملکی و خانواده وارد شوند اما اگر در خصوص دعاوی مربوط به ملک به وکیل ملکی مراجعه کنید احتمال موفقیت آمیز بودن آن پرونده به نفع شما بیش‌تر خواهد بود. همچنین وکیل ملکی باید مسلط باشد به قوانین مربوط به ملک و همچنین مقررات حقوقی، کیفری و ثبتی امور املاک تا بتواند به بهترین نحو از موکلین خود دفاع کند.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل کیفری را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل حقوقی را مطالعه نمایید.

توصیه می‌کنیم مقاله وکیل مالیاتی را مطالعه نمایید.

دعاوی رایج در خصوص ملک

تعدادی از دعاوی به سبب تکرار از دعاوی رایج در این حوزه محسوب می‌شوند که در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

دعوای خلع ید | وکیل ملکی

تصور کنید که مالک یک ملک به شخص دیگری اجازه می‌دهد که در ملکش تصرف کند و قطعاً برای این تصرف مدتی را تعیین می‌کند. اگر بعد از پایان این مدت متصرف به طور غیرقانونی تصرف را ادامه دهد مالک می‌تواند از او شکایت کند و به این دعوی دعوای خلع ید می‌گویند.

دعوای تخلیه | وکیل ملکی

قرارداد اجاره قراردادی است که دارای مدت است. اگر بعد از پایان مدت مستأجر قراردادش را تمدید نکند و از طرفی ملک را نیز تخلیه نکند در این صورت مالک آن ملک می‌تواند به شورای حل اختلاف محل وقوع ملک رفته و دعوای تخلیه را اقامه کند.

دعوای رفع مزاحمت | وکیل ملکی

دعوای رفع مزاحمت بین مالک یک ملک و شخصی است که در تصرف او ایجاد مزاحمت کرده است در این صورت مالک برای این‌که آن مزاحمت را رفع کند طرح دعوی می‌کند. بنابراین می‌توان گفت که دعوای رفع مزاحمت در گروه دعاوی تصرف قرار می‌گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص وکیل ملکی و اراضی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون وکیل ملکی و اراضی پاسخ دهند .

 

برای دریافت مشاوره حقوقی می توانید با متخصصین و وکلای با تجربه وکیل دات کام با شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شماره تماس :66419012-021

 

 

 

وکیل دات کام بهترین راه حل برای مشکلات حقوقی شما

 

 

 

 

 

منبع : وکیل ملکی و اراضی

 

  • پویا عبدی